בפעילות ועדת המכרזים

'פארק הצבאים' בירושלים - לא יחלל שבת

ועדת המכרזים בעיריית ירושלים, בראשה עומד יו"ר סיעת "יהדות התורה" אליעזר ראוכברגר, החליטה פה אחד כי פארק הצבאים בערי לא יחלל שבת וזמני הפעילות במקום יותאמו לזמני השבת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
צבאים בירושלים (צילום: יוסי זמיר / Flash90)

"לא תהיה פעילות מסחרית בשבת בפארק הצבאים בירושלים, וזמני פתיחת הפארק יותאמו לזמני כניסת השבת בחורף ובקיץ", כך החליטה פה אחד ועדת המכרזים בעיריית ירושלים, בראשה עומד יו"ר סיעת "יהדות התורה" אליעזר ראוכברגר.

תחילת הפרשה לפני יותר מארבעה חודשים, אז התבקשה ועדת המכרזים בעיריית ירושלים לדון ולהחליט האם להכריז על החברה להגנת הטבע כזוכה במכרז להפעלת פארק הצבאים, פארק טבע עירוני הממוקם מתחת לשכונת גבעת מרדכי.

גורמים שונים בעירייה ביקשו לפסול את המכרז בטענות שונות, והועלו טענות רבות לגבי מספר סעיפים במכרז שהעלו תמיהה בקרב חברי ועדת המכרזים.

בין החברים שמתחו ביקורת על המכרז היו חברי המועצה מחזיק תיק שפ"ע יצחק פינדרוס, ומחזיק תיק איכות הסביבה אריה קינג, שהעלו שורה ארוכה של טענות כנגד מתן הזכיה במכרז לחברה להגנת הטבע.

יו"ר ועדת המכרזים העירונית, אליעזר ראוכברגר, הביע אף הוא הסתייגות רבה מההתנהלות סביב המכרז האמור, וביקש שורה של הבהרות הן מאנשי אגף שפ"ע והן מהלשכה המשפטית. עד לקבלת הבהרות אלו, נמנע ראוכברגר מלהעלות לסדר יומה של הוועדה את ההצעה לאשר את החברה להגנת הטבע כזוכה במכרז.

במקביל לטענות הביעה הנציגות החרדית בוועדת המכרזים חשש כי בפארק יהיו חילולי שבת המוניים, באמצעות הפעלות ופעילויות שיתקיימו במקום בשבת, או פעילות מסחרית שתקיים החברה להגנת הטבע.

לפני כחודש וחצי קיימה הוועדה דיון סוער בנושא, שבסופו הוחלט ברוב של 4 חברים מול 3, שלא לאשר את החברה להגנת הטבע כזוכה במכרז. הוועדה אף הורתה לאגף שפ"ע לצאת למכרז חדש שבו יוטמעו הערות חברי הוועדה.

חבר הוועדה, יעקב הלפרין, גם הצהיר כי בלא שתובטח שמירת השבת בפארק, הוועדה לא תסכים לאשר שום זכיה של מפעיל למקום.

ואולם, בעירייה לא השלימו עם החלטת הוועדה להסיר את הנושא מסדר היום ולא להמליץ על זכיית החברה להגנת הטבע. היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלי מלכה, אף פנה לראוכברגר וביקש ממנו לקיים דיון חוזר, בין היתר בטענה כי לא ניתן להשאיר את הפארק ללא מפעיל, עד לסיום ההליכים במכרז החדש.

ראוכברגר הסכים לקיים דיון חוזר, ובדיון זה הובטח כי כל דרישות חברי הוועדה החרדים והדתיים יתקבלו. בין היתר הוחלט פה אחד, כולל על-ידי חברי הוועדה החילוניים, כי במקום לא תהיה פעילות מסחרית בשבת, וכי שעות הפתיחה יותאמו לזמני כניסת השבת בחורף ובקיץ.

כן נקבע כי זכיית החברה להגנת הטבע הינה לשנה בלבד, וכי אם העירייה תרצה להאריך זאת במקום לצאת במכרז חדש, עליה לבקש את אישור הוועדה ולהוכיח כי החברה להגנת הטבע פעלה לפי הוראות הוועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר