בג"ץ התערב לטובת מינוי של איש ש"ס

הרב שמעון ביטון מפתח תקווה, מונה למועצה הדתית בעיר. אלא שזמן קצר אח"כ קיבל הודעה על ביטול המינוי, עקב "חקירה משטרתית שהייתה בעברו". בצר לו, עתר הרב ביטון לבג"ץ באמצעות עו"ד ד"ר אביעד הכהן, וזכה לגיבוי בג"ץ למינויו, תוך חיוב שר הדתות יעקב מרגי ב-10,000 ש"ח הוצאות משפט (חרדים)

חנוך לס | כיכר השבת |
(פלאש 90)

בג"ץ מתערב למען איש ש"ס? זה כנראה יכול להיות רק כשהעתירה מכוונת גם היא כנגד איש ש"ס. זוהי הבדיחה המתהלכת בימים אלו, לאור פסיקתו של בית המשפט העליון בזכות מינויו של הרב שמעון ביטון למועצה הדתית בפתח תקווה.

ראשית הסיפור לפני כמה חודשים. מליאת מועצת העיר פתח תקווה אישרה את מינויו של הרב שמעון ביטון לחבר המועצה הדתית בעיר. החלטת המועצה הועברה כנהוג לידיו של שר הדתות יעקב מרגי, וזה אישר את המינוי.

אלא שכחודש בלבד לאחר מכן, קיבל הרב ביטון מכתב מהשר מרגי, בו הודיע לו הלה, על השעיית המינוי. הנימוק: "התנגדות עו"ד הראל גולדברג ממשרד המשפטים למינוי, עקב העובדה כי נגד הרב ביטון, נפתחה בעבר חקירה משטרתית פלילית".

כל הסבריו של הרב שמעון ביטון לקבל לידיו את פרטי החשדות בהן נחשד, עלו בתוהו, כמו גם הסבריו כי המדובר בתיקים ישנים שנסגרו לפני זמן רב, ושלאחריהם כבר כיהן בתפקיד זה בעיר אשדוד. הפרקליט התמיד בהתנגדתו, תוך הצעה לערוך לרב ביטון 'שימוע'. השר מרגי מצידו, למרות תמיכתו באיש ש"ס הרב ביטון, סירב לפעול כנגד הוראות הפרקליטים.

במהלך ניסיונותיו של הרב ביטון לקבל לידו את פרטי החשדות המונעים ממנו לשמש בתפקיד, הבין ביטון כי הפרקליט הפוסל, כלל לא ראה את המסמכים כנגדו, וכי חוות דעתו הפוסלת, התקבלה ללא שעיין כלל במסמך כלשהוא.

בצר לו פנה הרב שמעון ביטון לעזרתו של עוה"ד ד"ר אביעד הכהן, שעתר בשמו לבג"ץ, בדרישה להשיב את המינו על כנו, תוך שהוא מסתייע בהודאת הפרקליטות, כי אין שום ממצא פלילי כנגד העותר.

בדיון בבית המשפט, הביעה השופטת נאווה בן אור תמיהה נוכח התנהגות הפרקליטות והסתירה מיניה וביה שבדבריהם, וביקרה את נסיונותיהם להצמיד לעותר תווית של אשמה.

בהכרעת הדין מחקה השופטת את העתירה נוכח הודאת המשיבים כי אין כל בעיה משפטית ממשית במינוי, וכן נוכח העובדה כי השר כבר אישר אותו בעבר, וחייבה את שר הדתות בתשלום סך של 10,000 ש"ח הוצאות משפט לעותר.

ולמרות החיוב האישי של השר, ניתן לשער כי השר מרגי כלל אינו עצוב נוכח מינויו של איש ש"ס לתפקיד, ובפרט כאשר זה בא עם הכשר מבג"ץ. גם הוצאות המשפט אינן מטרידות אותו מן הסתם, שהרי אלו ישולמו מתקציב משרד הדתות,

ואחרון חביב הרב ביטון עצמו, שחוגג בכפליים, לאחר שנבחר כעת על ידי חבריו במועצה הדתית, לשמש בתפקיד יו"ר המועצה הדתית של פתח תקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר