זעם בישיבה

הפקחים הפתיעו ו'באר התלמוד' לא שרדה את הביקורת

כל בוגר ישיבה יודע שביום ראשון שאחרי שבת חופשה הלימודים מתחילים בשעה מאוחרת. כנראה שגם פקחי משרד החינוך יודעים זאת, אבל זה לא מנע אותם מלפסול את ישיבת באר התלמוד (יקירי ירושלים) שבראשות הרב יהודה כהן. גורם בישיבה: "זו רדיפה, הם הרי יודעים שבשבת הראשונה שאחרי חג השבועות התלמידים בחופשה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (Nati Shohat/FLASH90)

כל תלמיד או בוגר ישיבה יודע שביום ראשון שלאחר "שבת חופשה" חוזרים לישיבה לסדר ב' אחר הצהריים. כנראה שגם פקחי משרד החינוך יודעים זאת, אך למרות זאת הם מגיעים לערוך את הביקורות בשעות בהן לא כל התלמידים נמצאים. עד לפני שנה, עת שי פירון כיהן כשר החינוך, הוא הואשם בשל ביקורי הפקחים - ברדיפה אישית של עולם התורה.

ל"כיכר השבת" נודע כי שני פקחי משרד החינוך הגיעו הצהריים (ראשון) לישיבת 'באר התלמוד' (יקירי ירושלים) בראשות הגאון רבי יהודה כהן וערכו בדיקת פתע בכדי לספור את מספר התלמידים בישיבה, זאת למרות שמדובר ביום ראשון שלאחר 'שבת חופשה'.

בשל מחסור בתלמידים, הישיבה - המפורסמת כאחת הישיבות הטובות בציבור הספרדי - לא עברה את הביקורת של הפקחים.

גורם בישיבה אמר ל"כיכר השבת": "זו רדיפה, הם הרי יודעים שבשבת הראשונה שאחרי חג השבועות התלמידים בחופשה, בכל עולם התורה, לבוא דווקא ביום ראשון כזה ולעשות ביקורת פתע? כולם מכירים את היכל הישיבה שלנו העמוס בתלמידים, אם לא עברנו את הביקורת זה מלמד כמה קשה לעבור ביקורת כזו ביום שכזה" .

יצוין כי עד לפני כשנה, עת שי פירון כיהן כשר החינוך בממשלת הליכוד-יש עתיד, בכירי הפוליטיקאים החרדים יצאו במתקפות אישיות נגדו כשהאשימו אותו שהוא אחראי לביקורי הפתע ולרדיפת עולם התורה. "מעניין למה היום הנציגים שותקים", הוסיף הגורם בישיבה.

שמחת תורה בבאר התלמוד, ארכיון (צילום: יעקב לביא)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר