עמדת מרן הרב שטיינמן

"וכי בן אדם יעשו ממנו בצבא, הרי גוי גמור יעשו ממנו"

לאחר שבמשך שנים הופצו דיווחי שווא ושמועות על עמדתו האידאולוגית של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן באשר לגיוס לצבא, כעת, יש מי שמביא את עמדתו האמיתית (צבא)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מעולם לא שלח אף אחד לצבא. מרן הרב שטיינמן (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

בעלון התורני "זקניך יאמרו לך", מתייחסים הכותבים לעמדתו האידאולוגית של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן באשר לגיוס לצבא, זאת במטרה להכחיש דיווחי שווא ושמועות כזב שנפוצו במרוצת השנים.

"מרן ראש הישיבה הגראי"ל שליט"א מעולם אבל מעולם לא נתן רשות לאף אחד ללכת לשרת בצבא, לכל מסגרת שהיא", נכתב בעלון. "מרן הגראי"ל רואה בצבא מקום רע מאוד לאדם שומר תורה ומצוות, כי במציאות האוירה במקום הזה גרועה מאוד לאדם מאמין, וזה הסכנה הכי גדולה לאדם להיות במקום שבו הוא עלול להיחשף לחיי פריקת עול והפקרות, המסוכנים מאוד לאדם מאמין שחי בקבלת עול מלכות שמים.

"ואם תאמר אני אמשיך לשמור תורה ומצוות בכל מחיר, ראשית מנין לך כי אכן כך יהיה, שנית לו יהי כדבריך, אבל אתה יכול להתקרר ביראת שמים, וזה יכול להשפיע לדורי דורות, אי אפשר בכלל לשער את התוצאה הסופית, אתה לא חורץ את גורלך לבד אלא את כל המשך הדורות, זה נורא".

כותבי העלון מביאים מתוך הספר "צדיק כתמר יפרח" שיצא לאור ע"י נכד מרן ראש הישיבה הרב הוניגסברג בעמוד שפ"ח כתוב בזה"ל: "כשבאים אל רבינו אנשים והעידו כי אותם עצמם מרן הגרא"מ שך שלח לצבא אמר רבינו שמכל מקום הוא מעולם לא שלח אף אחד לצבא, כאומר אני מפחד לקחת על עצמי כזה אחריות לשלוח יהודי לכזה מקום סכנה".

ומספרים הכותבים על התאמצותו של מרן ראש הישיבה בכל כוחו כאשר הקדיש שעות וימים לשבת עם העסקנים והשתדלנים לפעול שיחזור להיות קבוע, בחוק ברור, שמי שרוצה ללמוד יוכל להמשיך ללמוד תורה כמו שהיה עד עכשיו.

"ואף על פי שלצערינו אין בכוחנו לפטור על פי החוק לגמרי מעבודת הצבא את כל היראים לדבר ה', אבל לכל הפחות להמשיך כפי שהיה עד כעת לשמור את לומדי התורה בתכלית השמירה שלא יצטרכו לשהות אפילו זמן קצר בצבא, או בבתי הכלא בחברת טמאים ומתועבים, ולא רק כדי למנוע מהם ביטול תורה, אלא כי שם ירד מהם כל רוח טהרה וזיק של יראת שמים, ולילות שלמים שפך רבינו את לבו כמים לפני ה' לבטל את הצרה הזאת".

לסיום מובא סיפור מחריד ממרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שלאחרונה הגיע ראש ישיבה שהיה לו תלמיד בעל תשובה שהיה מבולבל ולא יציב, וחששו שלא יוכל להסתדר כך במסגרת חיים נורמליים, ובאו לשאול אם לשמוע לאביו שאומר שאולי בצבא יעשו ממנו בן אדם, ומיד נזעק מרן הגראי"ל וקרא מנהמת ליבו: "וכי בן אדם יעשו ממנו בצבא, הרי גוי גמור יעשו ממנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר