אות הצטיינות

החרדי הצעיר מתנדב ב...מעון לנשים מוכות. צפו

שמואל גואטה, תושב רמות שבירושלים, רק בן 22, הוא חרדי שעושה היסטוריה - כגבר הראשון בארץ שמתנדב במעון לנשים מוכות. היום הוא זכה על כך לאות הצטיינות מהנשיא ראובן ריבלין בטקס מיוחד (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

הבוקר (ראשון), אירח ראובן ריבלין נשיא המדינה מפגש הוקרה מיוחד לתשעת מצטייני השירות הלאומי-אזרחי לשנת התשע"ו, במסגרת שבוע ההצדעה השנתי למתנדבים לקראת סיום שנת ההתנדבות. במהלך המפגש הוענקו לתשעת המתנדבים תעודות הצטיינות על פועלם בתחומים שונים וכן נשאו דברים נציגי המצטיינים, הנשיא עצמו ומכובדים נוספים.

בין המתנדבים שזכו בהוקרה, בלט שמואל גואטה, צעיר בן 22 המתגורר בשכונת רמות שבירושלים, ומתנדב במסגרת השירות הלאומי-אזרחי במעון לנשים מוכות, בסייעו לילדי הנשים הללו. בכך הוא עושה היסטוריה כגבר הראשון בארץ שמתנדב במסגרת שכזו.

שמואל פנה לנשיא ואמר: "זו אופציה שמתאימה לכולם, ואפשר כבר להגיד שעכשיו אין תירוצים. אני גם רואה בזה ענין מאוד מאוד של אהבת ישראל, כפי שהשר אריאל הזכיר ש'בית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם'. זו העזרה שאנחנו יכולים לתת".

(צילום: לע"מ)

הנשיא ריבלין פתח את דבריו ואמר: "חוסנה ושגשוגה של כל חברה בנוי על התורמים בעם. אומרים שאנו נמצאים בדור המסכים, ולנערים אין זמן להתעסק בדברים אחרים כי הם מול מסך כזה או אחר, ומנותקים מהעולם. כשקראתי על כולכם ראיתי כי יש לחברה שלנו עתיד טוב".

"לפני כמה ימים קראתי", סיפר הנשיא, "על מפעלים ומקומות ציבוריים שדורשים עובדים רק בגוון מסוים או ממגדר מסוים וזו חרפה. כשחברה מסוימת מקבלת עובדים רק לפי צבע עור או מגדר, אני מגנה זאת בכל פה".

הוא הוסיף: "כשאנו מדברים על מתנדבים אין אפליה. אנו רואים אתכם ויודעים שיש תקווה למדינת ישראל ולחברה שבה, ולא רק בפרוע פרעות אלא בכל יום, בהתנדב עם ברכו ה'. ברוכים תהיו".

מלבד גואטה, מצטייני השירות הלאומי-אזרחי הם: סלאבה יורצ'נקו, מתנדב עם ניוון שרירים שמרצה במסגרת פועלו על התמודדות עם קשיים ועל קבלת האחר במסגרת עמותת 'מקום לכולם' , אחמד זעאתרה מעין נקובא מתנדב בתחנת המשטרה בהראל, ליאורה כהן, בת שירות בודדה שהגיעה מצרפת המתנדבת עם קשישים, ניסן כאן ממוקד אפרת, עדית איבגי מהבית החם של בית החולים אלי"ן, רייזי קניגסברג ממשרד המשפטים, בראאה עאבד משרתת במשרד הפנים במזרח ירושלים ושדמית אביב מכבאות והצלה בעפולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר