התנהלות שערורייתית

ילדים הותקפו בביתר; המשטרה התנהלה ברשלנות בוטה

לאור חשיבות שינוי ההרגלים ופניה למשטרה בעקבות תקיפות קשות, חמורה במיוחד היא התנהלות המשטרה מול הורים לילד בן 6 שהתלוננו על תקיפתו בביתר עילית בסוף השבוע האחרון (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: shutterstock)

"ביום חמישי האחרון, ברחובות העיר ביתר עילית, ניגש אדם בעל חזות חרדית לילד שלי, בן שש בלבד, והצליח לפתותו ככל הנראה לסור הצידה - שם תקף אותו באופן חמור" - בערך במלים הללו תיארה אמו המבוהלת של הילד, באוזניה של אשת תקשורת, את המקרה הקשה.

העובדה שהחשיפה למקרים שכאלו הולכת והופכת לתכופה יותר ויותר, לא מפחיתה מעוצמת הזעזוע האמיתי, כל פעם מחדש, כשמתוודעים לפרסום נוסף שכזה.

עורכת הדין ורד לוי מקרית ארבע, שמטפלת בתיק הרגיש, מתארת בשיחה ל"כיכר השבת" את הייחודיות המחרידה של המקרה המדובר: "ככל שחולפים הימים, מתברר כי ישנם כמה וכמה מקרים נוספים שאירעו לאחרונה בעיר ביתר עילית - לפחות שלושה - של תקיפות ילדים, שלא דווחו למשטרה. באחד מהם, הותקפה ילדה לפני כשבועיים, על ידי אדם נשוי שמוכר בקהילתו, הוריה פנו לרב - ובזה הסתכם אז ה'טיפול' בעניין המקומם".

"אני לא מכלילה, חלילה", מדגישה ורד, "אבל המודעות הציבורית במגזר החרדי לנושא הכאוב חייבת להשתפר. ישנם פוגעים ותוקפים בכל המגזרים, אבל אין חולק על כך שמשהו בתפיסה פה חייב להשתנות מן היסוד".

ל"כיכר השבת" נודע, כי בסביבת משפחתו של הילד בן ה-6, קיימת תרעומת רבה על טיפול השוטרים בתחנה אליה פנו והגישו תלונה. "הם אמרו להורים שיבדקו בעצמם את הילד מבחינה רפואית, ושרק בהמשך השבוע הילד שלהם יוכל לפגוש חוקר נוער. עוד קודם לכן, כשהתקשרו ההורים למוקד 100 נאמר להם: 'תחכו לבוקר ותחפשו תחנה מאוישת'. עד שסוף סוף מגיעים לפתחם הורים הניגשים מיידית להגיש תלונה על תקיפת ילדם - זה היחס שהם מקבלים", טוענים מכרים של המשפחה.

אחד מהם כתב בפוסט שפרסם בפייסבוק: "אני רוצה לפעול כדי לזעזע את המערכת החרדית. הורים חייבים לדעת שאם הילד שלהם הותקף והם לא ניגשו למשטרה - ההתקפה הבאה היא על הילדים שלהם!".

אשת התקשורת אליה פנתה אמו של הילד שהותקף, היא אוריה עמרני, שמדגישה את האבסורד שבדבר, כשאם חרדית לא משערת שתמצא עזרה בנושא כזה בתוך קהילתה, ופונה אליה, כמי שכלל לא משתייכת לציבור החרדי, כדי לבקש סיוע.

יצויין, כי אמו של הילד יצרה לאחרונה קשר עם הוריה של הילדה שהותקפה לפני שבועיים. לדבריהם, הם לא הגישו תלונה במשטרה, כי חשבו ש"זה לא יועיל". לאחר שהם שוחחו, שוכנעו ההורים ואמרו כי הם מתכוונים היום להגיש תלונה למשטרה - ו"אולי יתברר כי מדובר באותו תוקף".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הטיפול עבר היום (ראשון) ליחידה הנוגעת. מיד עם הגעת התיק נפתחה חקירה ללא דיחוי, ובדחיפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר