נווה יעקב סוערת

צו מניעה נגד השתלטות גן הילדים של 'הפלג הירושלמי' על שטח חיידר סמוך

"הפלג הירושלמי" השיג קראוונים לצורך גן ילדים שנפתח בימים אלו בשכונת נווה יעקב בירושלים - ובחר להניח אותם על שטח שלטענת תלמוד תורה 'מנחת חינוך', שייך לו (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גן ילדים, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום אילוסטרציה: מאיר אלפסי)

היום נפתח זמן אלול בהיכלי התורה ובתלמודי התורה ברחבי הארץ, ללא אירועים חריגים. השכונה בה הרוחות כן סוערות, היא נווה יעקב הירושלמית. 'הפלג הירושלמי' השיג קראוונים לצורך גן ילדים שהם פתחו בימים אלו בשכונה - אך בחרו להניח אותם על שטח שלטענת תלמוד תורה 'מנחת חינוך', שייך לו.

הרב צבי וובר, רבה של שכונת נווה יעקב, צידד לטובת תלמוד התורה מנחת חינוך, שבנשיאות הגאון רבי אברהם יהושע סולוביציק ראש ישיבת בריסק, והנפיק צו מניעה האוסר על הנחת הקראוונים של 'הפלג הירושלמי' עד לבירור הדברים בבית הדין.

בית הדין בראשות הגאון רבי צבי ובר, הוציא צו מניעה חריף, המתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת", בו נאמר: "אין להיכנס לשטח הנ"ל, ואין לעשות בו שום פעולה מכל סוג שהיא".

אברכים מקהילתו של הרב, תושבי השכונה, אומרים בשיחה עם "כיכר השבת", כי זהו מעשה השתלטות לא הגון, ומוטב היה לצדדים להסדיר את העניינים קודם הנחת הקראוונים: "זו פשוט נבזות ועזות רוח לבוא כגנבים בלילה ולהשתלט על השטח ללא כל היתר. מניין העזות והחוצפה לכך?", תוהים האברכים בכעס.

מנגד, ב'פלג הירושלמי' לא מסכימים עם הטענות נגדם, וגורמים המקורבים להנהלת הגנים מסרו בתגובה: "השטח אינו בבעלות התלמוד תורה. הוא שטח ריק שאינו מגודר. הנהלת 'מנחת חינוך' העלתה צד שיתכן והשטח מגיע להם, אך זו טענה שלא הובררה עדיין".

"הנהלת הגנים מצייתת ותציית לכל דעת תורה. מונה בורר בין הצדדים שיכריע על שייכות השטח, והדבר הוא גם על דעתו של הגאון רבי צבי וובר. במידה ואכן יתברר כי השטח מגיע למנחת חינוך, הנהלת הגנים תוציא את המבנים מהשטח, כמו כן ישולמו דמי שכירות במלואם, במידה ואכן יתברר כי השטח המדובר אכן מגיע להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר