סערת גן הילדים בנווה יעקב

בית הדין הודיע: צו המניעה נגד 'הפלג הירושלמי' מבוטל

שכונת נווה יעקב סוערת מאז חשיפת "כיכר השבת" אמש על השתלטות גן ילדי 'הפלג הירושלמי' על שטח החיידר. כעת, בי"ד של הרב אוברלנדר הודיע על ביטול הצו (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר - פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

בהמשך לחשיפת "כיכר השבת" אמש, כי עסקני 'הפלג הירושלמי' השתלטו על שטח בשכונת נווה יעקב בירושלים - שלטענת הנהלת תלמוד תורה 'מנחת חינוך' שייך להם - והציבו בו קראוונים לגן ילדים, ובעקבות כך הוציא רב השכונה הרב צבי וובר צו מניעה נגד המעשה, היום (שני) אנו חושפים, כי בימים האחרונים הוציא הדיין המזוהה עם 'הפלג', הרב יצחק אוברלנדר, הודעת ביטול לצו המניעה של רב השכונה.

לטענת אנשיו של הרב אוברלנדר, הנהלת חיידר מנחת חינוך הטוענת כי בידיהם מסמכים המתעדים את רכישת הקרקע מידי ערבי, אינה מסכימה לחשוף את המסמכים בפני מנהלי הגנים או בידי רבני 'הפלג' המבקשים לדון בעניין. בשל כך הוחלט בבית דינו של הרב אוברלנדר לבטל את צו המניעה.

אך לא די בכך, טענות בית הדין לביטול הצו אינם מסתיימים בנקודה זו. דייני בית הדין הזה אף טוענים כי הרב וובר עצמו, שהנפיק את צו המניעה, חזר בו, וכי הוא שותף לפסיקתם כי אין מקום לצו מניעה נגד מנהלי הגנים של 'הפלג'. בכך, לדבריהם, תמה הסאגה, כשהפעם ידיהם על העליונה.

"כיכר השבת" חושף את כתב ההחלטה הדרמטי מבית דינו של הרב אוברלנדר: "מנהל ת"ת נפש החיים בשכונת נווה יעקב בירושלים, הציב קראוונים לשימוש הת"ת לשנה"ל שתיפתח ביום א' הבעל"ט. הנהלת ת"ת מנחת חינוך הוציאו כנגדו צו מניעה מבי"ד 'צדק ומשפט' בראשות הגר"צ ובר שליט"א, בטענה כאילו פלש לקרקע שלהם. הנ"ל הציג בביה"ד ראיות שלכאורה מעידים שהקרקע אינה שייכת להם, ולטענתו המסמכים שמחזיקים הנהלת ת"ת "מנחת חינוך" כאילו רכשו הקרקע מישמעאלי, על פי חו"ד מגורמים משפטיים ישנה סבירות גבוהה שאין בהם ממש, וזאת מסיבות שונות שאין כאן המקום לפרטן".

"הנהלת ת"ת מנחת חינוך מסרבים מזה כשבועיים להעביר לידו את המסמכים שבידיהם, וממאנים אף להעביר את המסמכים לגורמים מקצועיים שיבדקו אם יש בהם ממש. וכן מסרבים להפצרותינו לדון ולברר הדבר בבוררות זבל"א. היות והדבר גורם לנזק בלתי הפיך עד כדי הרס הת"ת, משום כך מבקשים מביה"ד לבטל את צו המניעה הנ"ל, ומתחייבים בפני ביה"ד לדון בזבל"א עם ת"ת מנחת חינוך על כל טענותיהם, ואף הפקידו בבי"ד צ'ק ביטחון למילוי התחייבותם, ולשפותם אם יתברר שנגרם ע"י ביטול צו המניעה נזק שלא כדין לת"ת מנחת חינוך", מסיים בית הדין של רבני 'הפלג' את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר