חשש בציבור החרדי

פירמת עורכי הדין היוקרתית גיבסון, דאן אנד קראצ'ר גוייסה למאבק היוצאים בשאלה

פירמת עורכי הדין האמריקנית גיבסון, דאן אנד קראצ'ר הודיעה כי תסייע ליוצאים בשאלה במאבקם לכפיית לימודי ליב"ה בניו יורק. גיבסון דאן נחשבת לאחת הפירמות המובילות בארצות הברית המייצגת בין השאר את ענקית הקמעוניות וולמארט (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (שאטרסטוק)

המלחמה על עצמאות החינוך החרדי בניו יורק עולה מדרגה. חברי ארגון היוצאים בשאלה הפועלים למען כפיית לימודי ליב"ה במוסדות החינוך החרדים בניו יורק, החלו בשיתוף פעולה עם גיבסון, דאן אנד קראצ'ר (Gibson, Dunn & Crutcher), אחת מפירמות עורכי הדין הנחשבות ביותר בארה"ב, זאת במטרה לנצח במאבק ולחייב את תלמודי התורה והישיבות לשלב לימודי חול בתוכניות הלימודים.

הארגון "צעירים למען השכלה" הודיע לאחרונה על שיתוף פעולה עם פירמת עורכי הדין הנחשבת, ובהודעה משותפת שפרסמו הצדדים נאמר כי הם יפעלו יחד בכדי לחייב את מחלקת החינוך במדינת ניו יורק לאכוף את החוקים הפדרליים ו"להגן על זכויותיהם" של עשרות אלפי ילדי החיידרים שלא זוכים כיום להשכלה כללית בסיסית, כלשונם.

לדברי ראשי הארגון, תוך שעות ספורות מפרסום ההודעה על שיתוף הפעולה עם פירמת עורכי הדין היוקרתית, הגיעו אליהם פניות רבות מבוגרי ישיבות המתלוננים כי בשל חוסר בהשכלה לא הצליחו להשתלב בחיים האזרחיים.

לטענת חברי הארגון, התקווה היא שבמחלקת החינוך במדינת ניו יורק ייקחו את הדברים ברצינות ויאכפו את החוקים בנוקשות גם על מוסדות הלימוד החרדיים.

לאחרונה, יצויין, פתחו במדינת ניו יורק בחקירה נגד ישיבות בברוקלין שאינן אוכפות את לימודי החול. בעקבות כך, הקימו ראשי המוסדות החרדיים עמותה שמטרתה להגביר את לימודי החול בישיבות ובחיידרים בכדי להוריד את הלחץ מהשלטונות.

אלא שבארגון היוצאים בשאלה טוענים כי מדובר במס שפתיים בלבד, ושהמדינה כלל לא אוכפת את לימוד התוכניות המדוברות. לטענתם, הכוח הפוליטי של מנהיגי וראשי הקהילות החרדיות בניו יורק רב מאוד והם מצליחים למסמס את ההבטחות ומתחמקים מקיומן.

כעת, יחד עם הפירמה המשפטית המוכרת, מצהירים בארגון, "נפעיל לחץ נגדי ללחץ של החרדים ונצליח לחייב את המדינה לאכוף סוף סוף את הלימודים במוסדות הללו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר