מספד בפוניבז' על הגרד"צ קצבורג זצ"ל. תיעוד

עצרת מספד וזכרון התקיימה בליל שישי האחרון בישיבת פוניבז', ככלות השלושים לפטירתו של הגאון רבי דוד צבי קצבורג זצ"ל | סיקור ותיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

עצרת מספד וזכרון התקיימה בליל שישי האחרון בישיבת פוניבז', ככלות השלושים לפטירתו של הגאון רבי דוד צבי קצבורג זצ"ל, מי ששימש כאיש אמונו ומשמשו של מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל.

במעמד נשאו דברים הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן רב מערב בני ברק, שעמד על מידותיו ומעלותיו של הנפטר זצ"ל, וציין את עזרתו האישית לו ולמשפחתו.

הגה"צ רבי משה דוד ליפקוביץ ר"מ בישיבת 'בית דוד' ומשגיח ישיבת 'באר יעקב', עמד על דבקותו במשגיח רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל ועל היותו של הנפטר זצ"ל דמות מופת עבור בני ישיבת פוניבז' למעלה משישים שנה.

הגאון רבי שמואל אריה לוין ראש ישיבת חפץ חיים בארגנטינה, ידידו הקרוב של הנפטר זצ"ל כ-65 שנים, עמד על האמון הרב שרחש לו מרן הגראמ"מ שך זצ"ל ותיאר את ההיקף של כוללים ומוסדות תורה שהקים הנפטר זצ"ל בכל רחבי הארץ.

"כשהייתי מגיע לארץ לביקור, הייתה לנו קביעות יום אחד להקדיש לחיזוק הכוללים שייסד רק בצפון הארץ, היינו נוסעים ל-12 - 13 כוללים, ובכל מקום, גם במקומות ובמושבים הנדחים ביותר, אתה מגיע ומשתאה לראות המוני אברכים יושבים והוגים בתורה, ואת הכל הוא עשה בהצנע לכת ובלי שאף אחד יידע מכך.

"במקרים רבים כשהיו נערכים בחדרו של מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל פגישות בנושאים חשובים ליהדות החרדית, ביקש מרן זצוק"ל מהרב קצבורג, 'תישאר בחדר, אני רוצה שתשמע', הוא היה יכול לחבר הרבה כרכים של ספרי זכרונות סיפורים ומעשיות, הוא מעולם לא ניצל את המעמד שלו, כל כולו היה לשם שמים, הצדקות שלו לא נתנה לו לשנות שום דבר ממה שנצטווה על ידי מרן זצ"ל, כל אחד מספר כפי השקפותיו וצרכיו - הוא לא!".

במעמד השתתפו בנוסף ראש הישיבה הגאון רבי שמואל מרקוביץ והגאון רבי אשר הכהן דויטש מראשי הישיבה, בני המשפחה והידידים של הנפטר זצ"ל, ומאות מבני הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר