קהילה בהכחדה

200 יהודים נשארו בתימן; זוכים להגנה מהנשיא סלאח

עולים חדשים שעלו לאחרונה מתימן בסיוע הסוכנות היהודית, באו למפגש מרגש בביתו של הגר"ע עובדיה יוסף, שקרא באמצעות העולים לאחריהם היהודים שנותרו בתימן לעלות גם הם לישראל. יהודי תימן, כך סיפרו לגר"ע יוסף, זוכים לחסות נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח. 200 יהודים בלבד נשארו במדינה (חרדים)

ב. ניסני | כיכר השבת |

עולים חדשים שעלו לאחרונה מתימן בסיוע הסוכנות היהודית, באו למפגש מרגש בביתו של הגר"ע יוסף, שקרא באמצעות העולים לאחריהם היהודים שנותרו בתימן לעלות גם הם לישראל.

הרב שקיבל את 35 העולים שבאו ארצה לאחרונה, בביתו שבירושלים, שיבח אותם על החלטתם לעלות לישראל וקרא ליהודי תימן הנותרים להצטרף ולעלות לארץ. העולים הנרגשים ביקשו לקבל ברכה מיוחדת מפי הרב, שנעתר בשמחה לבקשה והקפיד להעניק ברכה אישית לכל אחד מהילדים.

את המפגש יזמו השר משולם נהרי (מש"ס) ומנכ"ל המחלקה לעלייה וקליטה של הסוכנות היהודית אלי כהן. השניים הציגו להגר"ע יוסף את הפעילות שעושים משרדו של השר נהרי והסוכנות היהודית לקליטתם הנוחה של העולים ולהשתלבותם המוצלחת בארץ.

בין העולים החדשים שקיבלו ברכה, גם סעיד בן ישראל, אשר שימש כאחד מראשי הקהילה היהודית בראיידה. הוא עלה לישראל בפברואר 2009 בסיוע הסוכנות היהודית, שבועות ספורים לאחר שהותקף על ידי גורמים קיצוניים שהשליכו רימון לעבר חצר ביתו.

יהודי תימן, כך סיפרו לגר"ע יוסף, זוכים לחסות נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח.

עם זאת, בשנים האחרונות גברו ההתנכלויות על רקע אנטישמי נגד יהודים בתימן מצד מוסלמים קיצוניים. המתיחות הגיעה לשיאה ב- 10 בדצמבר 2008, עם רציחתו של ר' משה יעיש נהרי, יהודי אב לתשעה, שנורה ונרצח בידי מוסלמי קיצוני. האיומים על חיי היהודים בתימן גברו אף יותר בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" והקרבות המתנהלים בתימן במעורבות איראנית פעילה.

כעת נשארו בתימן כ-200 יהודים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר