מחאת שבת

'העדה': עשו עלינו מצור בשבת; המשטרה: יידו עלינו אבנים

גרסאות שונות מספקים הערב, זה מול זה, 'העדה החרדית' בירושלים שאנשיה מחו היום נגד חנויות מחללות שבת, ומשטרת ישראל שפיזרה בנחישות את ההתקהלות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

גורמים ב'העדה החרדית' טוענים הערב (מוצ"ש), כי בשעות המקודמות של צהרי שבת, הקיפו כוחות משטרה גדולים מקיפים את השכונות מקום מגוריהם, כהכנה לקראת המחאה שאמורה היתה להתקיים בשעות הצהריים נגד חנויות מחללות שבת, ובמשך שעות הם ישבו תחת מצור כשאין יוצא ואין בא.

כמו כן, לדבריהם, כשהגיע ציבור המוחים אל רחוב שטראוס פינת הנביאים קידמו את פניהם כוחות משטרה מתוגברים, כש"חיילי מג''ב עם אלות מנעו מציבור המוחים לעבור לכיון החניות, ובשימוש בכוח מופרז ואלים ניסו לפזר את הקהל הגדול ביניהם רבנים חשובים וזקנים, שכל חטאם היא שהשמיעו את זעקת השבת וזעקו בקול גדול 'שבת, שבת' באופן מסודר ובלי אלימות מצידם".

חלק מהמוחים שכן הצליחו לשבור את המצור והגיעו לעבר החניות התקבלו ב"מכות אכזריות" על ידי כוח המשטרה. "צעירים חילונים הפריעו בצעד קנטרני למוחים, וזרקו לעברם דברים סרוחים", מוסיפים ב'העדה'.

"המאבק רק יחריף ומתוכננים עוד צעדי מחאה ענקיים, בהתייעצות עם רבותינו הבד''ץ", הם מבטיחים הערב.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "ברחוב שטראוס הפגינו כמה עשרות חרדים על רקע חילול שבת. הם החלו בתהלוכה בלתי חוקית תוך שהם חוסמים צירים וחלקם אף יידו אבנים לעבר השוטרים. כוח משטרה נערך במקום, ולאחר שהוא הודיע למפגינים והכריז כי מדובר בתהלוכה בלתי חוקית, פיזרו השוטרים את המפגינים".

"לצד חופש הביטוי והמחאה, לא נאפשר הפרות סדר בלתי חוקיות ואלימות. כל ניסיון להפר את הסדר, לפגוע ולסכן עוברי אורח ושוטרים ולשבש את שיגרת החיים - ייענה בנחישות וללא פשרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר