בצל מאבק השבת

בין הזמנים בי-ם: 3 מיליון שקלים לאירועים לציבור החרדי

דרעי, ליצמן וגפני ייפגשו הערב עם ניר ברקת לדיון על חילולי השבת. ל'כיכר השבת' נודע כי בימים אלו יאושרו בעירייה למעלה מ-3 מיליון שקלים עבור אירועים ופעילות לציבור החרדי בבין הזמנים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אירוע חרדי בבנייני האומה. ארכיון (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ראשי המפלגות החרדיות השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ייפגשו הערב (שלישי) עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, לפגישה מכרעת בנושא חילולי השבת בבירה. במקביל, חושף "כיכר השבת" כי בימים אלו יאושרו בעירייה למעלה משלושה מיליון שקלים לפעילות ואירועים לציבור החרדי בין בין הזמנים של חודש ניסן.

לפני למעלה מחודש וחצי התקיימה פגישה בין ראש העיר ברקת לשרים אריה דרעי ויעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בנושא ריבוי חילולי השבת בירושלים.

בפגישה זו הטיחו הנציגים החרדים בברקת טענות קשות על ריבוי חילולי השבת בעיר, אי אכיפה של מרכולים חדשים שנפתחים בשבת, חילולי שבת במתחם התחנה ופירצה חדשה של חילולי שבת במינהלים הקהילתיים בשכונות חילוניות ומעורבות.

בפגישה סוכם, כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", על הקמת צוות מיוחד בראשות עורך דין יצחק מירון ועורך דין אמנון מרחב מנכ"ל עיריית ירושלים, שיבחן את הטענות בדבר התרבות חילולי השבת והפרת הסטטוס קוו בעיר ויציג מסקנות בתוך 30 יום.

לאחר שחלפו 30 הימים שניתנו לצוות לצורך הצגת המסקנות, פנה ברקת לראשי הסיעות החרדיות וביקש לקבל ארכה נוספת לצורך השלמת חומרים עד להגשת המסקנות. הנציגים נענו לבקשה ונתנו ארכה עד ליום רביעי הבא - 15.3.17 - יום אישור תקציב עיריית ירושלים במועצת העיר.

הערב, כאמור, אמורה להתקיים פגישה בין ברקת לנציגים החרדים בה אמור ראש העיר ירושלים להציג את עבודת הצוות עד כה ולבקש ארכה נוספת מאחר והצוות טרם גיבש המלצות.

גורמים בסיעות החרדיות בעיריית ירושלים אמרו ל"כיכר השבת" כי הם פנו לנציגים בכנסת וביקשו לעמוד על כך שהצוות יסיים את עבודתו לא יאוחר מיום 15.3.17 שזהו יום אישור תקציב העירייה לשנת 2017.

הנציגים הדגישו לחברי הכנסת והשרים כי אם תינתן ארכה נוספת והתקציב יאושר אזי האיום בהצבעה נגד התקציב ייגנז וירד לטמיון, מאחר וכרגע אין לברקת אפשרות להעביר את תקציב העירייה ללא קולות החרדים והדתיים במועצת העיר, וממילא מאבק השבת עומד בסכנה.

בתוך כך נודע ל"כיכר השבת" כי בצל מאבק השבת וללא כל קשר למאבק, הנציגים החרדיים בעירייה כמו גם יועציו החרדים של ראש העיר רושמים הישג משמעותי עם העברתם השבוע של למעלה משלושה מיליון שקלים לטובת אירועי תרבות לציבור החרדי בימי בין הזמנים של חודש ניסן.

בין שלל האירועים לציבור החרדי, יתקיימו שלושה אירועים גדולים - האחד בבנייני האומה לבני ישיבות - כפי שדווח הבוקר ב"כיכר השבת", בהיקף של כ-300 אלף שקלים. האירוע השני יתקיים גם הוא בבנייני האומה לנשים ונערות, גם כן בהיקף של כ-300 אלף שקלים.

האירוע השלישי הוא אירוע הענק של תנועת 'אל המעיין' - "הקבלת פני רבו", שאמור להיערך באצטדיון טדי בימי חול המועד, בהיקף של כמיליון וחצי שקלים.

בנוסף יתקיימו אירועים ופעילויות בכל שכונות העיר, במינהלים הקהילתיים, בהיקף של כ-900 אלף שקלים.

גורם בכיר בכיכר ספרא אומר ל"כיכר השבת" כי "מעולם לא היו אירועים ופעילויות בהיקף כה גדול, רק בחודש ניסן, והאירועים שיאושרו הינם על פי סדרי עדיפויות שקבעו הנציגים החרדיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר