מתן בסתר

אחד מגדולי הדור מחפש שותף - כיצד תוכל לסייע?

ילדים שובבים היינו ולא הבנו מי נמצא איתנו בכיתה. לא קלטנו כי כך יוצא גדול הדור שמתחיל להתרגל להיות אברך שכל כולו מסירות ללימוד התורה. ארגון "קרן הצדיק" כבר 18 שנה מסייע לעמלי התורה שבקושי מתפרנסים כדי שלא יהיו עוסקים בשום דבר מלבד לימוד בכולל (עמותות, שיווקי)

אחד מגדולי הדור מחפש שותף. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

עד כה זכינו להכיר את עולם התורה כמעט מכל כיווניו. ורואים אנו בזמננו סייעתא דשמיא בהקמת ישיבות רבות ותלמודי תורה והעיקר התחזקות רבה של ציבור בני תורה.

מי היה מאמין שיהיו היום עשרות אלפי ילדים שילמדו כל ערב "במתמידים" וגם רבבות משפחות עוברות לגור באשדוד וקרית גת ורכסים בצפון ולאט לאט כל הארץ מתמלאת במשפחות בני תורה.

כאשר היינו ילדים לפני 50 שנה היו שהתביישו להסתובב ברמת גן הצמודה לבני ברק עם ציציות בחוץ כי לעגו לנו. ובכלל לצאת בבין הזמנים לחוף הנפרד היינו מתכננים מתיי יהיו מספיק אברכים שיעלו לאוטובוס היוצא לחוף ומתי יצא חזרה.

ואיך צמח גדול הדור?

באותם זמנים בהם היה בושה להיות בן תורה ומקבלים בושות ובזיונות בדרך מחוץ לבני ברק היינו עם מסירות ואנו הלכנו לתלמוד תורה ללמוד וללמוד אולם בהפסקות יצאנו לשחק ולהשתולל. בדרכנו חזרה לביתנו דיברנו על כל דבר ביננו ואיחרנו כמו כל הילדים אל בית הורינו עם תירוצים ש...

אולם באותם ימים היה תלמיד אחד בכיתה שלנו שבהפסקות היה קודם משנן משנה אחת ואחר כך אם נשאר זמן יצא למגרש להביט בנו לכמה שניות וכבר היה צילצול לחזרה ללימודים. אותו תלמיד בדרכו אחרי הלימודים, ראינו איך היה מחזיק החומש פתוח כל הדרך וכאילו כל עמודי החשמל במדרכה זזים מפניו והוא רק חוזר על מה שלמדנו ואינו מדבר עם ילדים אחרים.

ילדים שובבים היינו ולא הבנו מי נמצא איתנו בכיתה. לא קלטנו כי כך יוצא גדול הדור שמתחיל להתרגל להיות אברך שכל כולו מסירות ללימוד התורה.

אפילו בהליכה אל ביתו מהכולל הוא חוזר ומשנן הסוגיא עם המפרשים. וכדי להיות גדול הדור אשתו דואגת לתשלומי ארנונה וקניות במכולת או הזמנת תיקון מכונת כביסה . בעזרת מי ממקורביו שרצה להיות שותף ונתן כל הכסף לכל העניינים.

היום, הוא אחד מגדולי הדור גר בדירה קטנה לא רק שללא מזגן אלא אפילו מאווורר בודד בבית בקושי עובד וכולם שמחים בקיץ החם של בני ברק להתאוורר מחידושיו בשולחן שבת ומתברר כי כך נהגו גדולי הדור המחזיקים היום את עולם התורה...

ילדים שובבים היינו ולא הכרנו מי אתנו בכיתה. אילוסטרציה. (Nati Shohat/Flash90)

20 שנה במילגה של 1000 ₪ לחודש!

כמוהו יש בארץ עוד אברכים רבים השוקדים יומם ולילה שמעצמם ונשותיהם ממש בשמחה מוכנים להסתפק במועט מילגה של בערך 1000 שקל לחודש! ללימוד משעה 9 בבוקר ועד 10 בלילה ...אפילו ללא מזגן בדירתם בבני ברק ובקרית ספר או בירושלים ובביתר עילית ואין להם אפילו החלום להחזיק רכב.

הילדים שלהם למדו את הסיפורים על ילדיו של רבי אריה לוין זצ"ל והיום ילדי עמלי התורה ישנים צפופים בחורף כדי לא להזדקק לקנות תנורי חימום זוללי חשמל...

אותם עמלי תורה שנשותיהם רוצות וכבר שנים רבות מתאמצות בכל דרך שבעליהן יהיה שקוע בלימוד תורה וממילא נזכה שיהיה גדול הדור וכלל לא מבקשות שבעליהן יטפל בשום דבר מלבד לימוד תורה ... פונות במשך כל השנים אל "קרן הצדיק" על שם רבי אריה לוין זצ"ל מירושלים שהינו הארגון היחיד בארץ שעוסק 18 שנה בסיוע במתן בסתר ונותן לעמלי תורה המסורים ביותר הלומדים במאה שערים או הכולל חסידי ובשנה וחצי אחרונה גם לעמלי תורה רבים מכל רחבי בני ברק וכולל חזון אי"ש ופוניביז.

נשות עמלי תורה אלו מתחננות מחפשות את השותף לגדול הדור הבא.

לא סתם לתת סיוע חד פעמי או עצה ללכת לארגוני החסד שיתנו חבילת מזון. בארגון "קרן הצדיק" מירושלים כבר 18 שנה מסייעים רק לאותם עמלי תורה שמקבלים שכר כל כך נמוך ויש להם יכולת להוכיח כי רצונם להישאר בצימצום אפילו עד גיל 70 כדי שלא יהיו עוסקים בשום דבר מלבד לימוד בכולל...

אנו מחפשים עכשיו שותף לגדול הדור! עבור אותם עמלי תורה כפשוטו שיוכלו ללמוד בכולל ולהוכיח כי הוא מקבל בערך 1000 שקל לחודש ואשתו שמחה לעשות הכל שהוא יישאר רק רק עם עמל תורה.

שאלנו עצמנו. כיצד גדלו ילדי גדולי ישראל?

סיפורים שהגיעו לידינו, כל כך מדהימים ומרגשים על גדולי הדור שחיים עמנו היום בבני ברק או בירושלים, יפילו כל אחד מכסאו - להבין כיצד חיים גדולי ישראל של כאשר הם היו בגיל 40 וחיתנו ילדיהם ושבמשך שנים הזיעו בלימודם ללא עיסוק קל של טיפול בעיריה או אפילו להזמין אינסטלטור כאשר היה נזילה בביתם והרבנית ביקשה שהרב לא ידאג והיא טיפלה...

מרן הרב אלישיב זצוק"ל. סיפורים מרגשים. (פלאש90.)

סיפורים על מרן הרב אלישיב זצוק"ל שפורסמו הם רק רק קצה הקרחון ואנו בארגון "קרן הצדיק" ממרכז שטנר 3 בירושלים ממש מחפשים שותף לכל אחד מאותם עמלי תורה בפוניביז' וכולל חזון אי"ש ומהכולל במאה שערים ובכלל העמלי תורה בקריית ספר וביתר עילית ממש.

זכינו להכירם מקרוב ולא רק שדרכם זהה למרן הרב אלישיב זצוק"ל אלא שממש רואים על כל אחד מעמלי התורה שאנו עוד רגע זוכים לשפע עצום וגדול מפיהם ... ואנו ממתינים לכם בטלפון שישאר חסוי ביננו - מי יזכה להיות השותף לגדול הדור?

להיות שותף בלימוד תורתם של האברכים עמלי התורה | לפרטים נוספים לחץ כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר