הדרת חרדים

עיריית ירושלים תאפשר תשלום חניה רק בסמארטפון

החלטתה של עיריית ירושלים להתקדם בעקבות תל אביב ולאפשר תשלום חניה רק דרך סמארטפונים, מציבה את רוב החרדים הגרים בעיר הקודש בפני בעיה ממשית (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תשלום דרך הטלפון החכם. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

כל מדחני החניה ברחבי העיר ירושלים יוסרו בתוך מספר חודשים, והחניה תהיה ברובה אינטרנטית, דרך אפליקציות בסמארטפון, כך החליטה עיריית ירושלים - החלטה שיוצרת בעיה ממשית עבור חרדים רבים שבאופן עקרוני לא מחזיקים ברשותם סמארטפון.

אף שהרקע למהלך העירוני הזה הוא ייעול גביית החניה תוך שאיפה למודל של עיר חכמה, לא ברור איך ברשות מקומית נפלה החלטה שכזו לכאורה ללא התחשבות באוכלוסייה המונה כשליש מתושביה, האוכלוסייה החרדית.

יצויין, כי החניה האינטרנטית המדוברת צפויה לחסוך עלות כספית משמעותית, בשל הפחתת העלויות של גביית החניה כנהוג כיום, מאחר והיא כרוכה בהגעה מספר פעמים בחודש כדי לתפעל ולעתים אף לתקן את המדחנים.

ירושלים היא לא הראשונה לבצע מהלך שכזה: תל אביב היתה העיר הראשונה שהסירה את המדחנים משטחה, ולאחריה גם הערים אשדוד ורחובות.

כידוע, כבר היום משלמים כ-2 מיליון נהגים בישראל על חניה באמצעות אפליקציות - המוכרות שבהן הן פנגו וסלופארק. האפשרויות הקיימות עבור מי שלא משתמש בסמארטפון הן כרטיסי איזי פארק או מוקדי השירות הטלפוני של חברות פנגו וסלופארק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר