בהוראת גדולי ישראל

פרסום ראשון: עיריית אלעד תודיע על יישום 'רישום אזורי'

לאחר שנקנסה בסך של 1,000 ש"ח על כל יום בו לא הודיעה על יישום נוהל "הרישום האזורי", מחר תפרסם עיריית אלעד בעיתון מקומי מודעה על יישום הנוהל, כך נודע ל'כיכר השבת' (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש עיריית אלעד ישראל פרוש (צילום: כיכר השבת)

לקראת פתרון? או המשך המערכה? הישורת האחרונה של המאבק המשפטי על הסמינרים בעיר אלעד נמצאת לפני סיום, ומחר (חמישי) צפויה להתפרסם מודעה בעיתון המקומי המבשרת על קיום רישום אזורי - כך נודע ל"כיכר השבת".

כזכור, עיריית אלעד, כמו גם מנהלי הסמינרים, ניצבים בפני סוגיה רגישה במיוחד, שכן בית המשפט חייב את העירייה לפרסם מודעה הקוראת להורים להירשם על פי מתווה רישום אזורי - שנאסר בעבר ע"י גדולי הדור. מאז החלטת בית המשפט, משלמת עיריית אלעד קנס כספי בסך 1,000 ש"ח על כל יום שאינה מבצעת את פסק הדין.

לאחר התייעצויות משפטיות מורכבות ולאחר קבלת אור ירוק מרבנים, תפרסם מחר עיריית אלעד בעיתון המקומי מודעה מטעם היועץ המשפטי של העיריה, המכריזה על קיום רישום אזורי - ובכך תמלא עיריית אלעד אחר פסק בית המשפט ותצא ידי חובתה.

ההערכה בקרב העסקנים החרדים הינה שמרבית ההורים יישמעו לקריאתם של הרבנים נגד רישום אזורי, וממילא לא יתבצעו שינויים משמעותיים לאחר פרסום המודעה על רישום אזורי.

כפי שפורסם ב"כיכר השבת", בשבוע שעבר הגיעו מנהלי הסמינרים אל מעונו של הגאון רבי משה הלל הירש בכדי לדון עימו בפרטי הסוגיה הנפיצה.

הגרמ"ה הירש חיווה את דעתו לאחר התייעצות ממושכת, והורה למנהלים ללכת להיוועץ ולקבל את הכרעתו של הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין. לאחר מכן הגיעו המנהלים אל ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ונועדו עימו בנושא.

גורם בכיר בסיעת "יהדות התורה" אמר ל"כיכר השבת" כי "ברור לכולם שכל מה שעושה ראש עיריית אלעד ישראל פרוש בנושא הינו על דעתם של גדולי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר