מתייצבים לימינו

גפני: "שנאמן יקדם חקיקה בעניין משפט התורה"

יו"ר וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני מתייצב לימינו של שר המשפטים יעקב נאמן, בעיצומה של מתקפה חסרת תקדים נגדו: "העיתונות, שדוגלת בחופש הביטוי, לא מאפשרת לשר המשפטים להביע את דעתו. בכדי לנהוג על פי משפט התורה, יש צורך להעביר חקיקה בכנסת, אנחנו חיים במשטר דמוקרטי, לא אפל"

יוסי הר-מור | כיכר השבת |
גפני. (פלאש 90)

דבריו של שר המשפטים יעקב נאמן בדבר הצורך שמדינת ישראל תפעל לאור משפט התורה, גרמה לסערה רבתי בתקשורת ובמערכת הפוליטית והמשפטית.

בעקבות הדברים התראיין יו"ר וועדת הכספים חבר הכנסת הרב משה גפני, במסגרת השידור החי שמועבר מהכנס לדיני ממונות על ידי חברת שרלייב, והביע את דעתו, כשהוא מחזק את ידיו של שר המשפטים.

"דעתו של השר נאמן מקובלת על רבים מחברי הכנסת. מיד מתנפלים עליו באלימות שצריך להדיח ולסלק אותו. העיתונות, שאחד היסודות שלה הוא חופש הביטוי, תוקפים אותו על כך שהביע את דעתו.

הוא בסך הכל אמר שהתורה שלנו, התורה של העם היהודי, צריכה להיות נר לרגלינו. שר המשפטים סבור שזה מה שצריך לעשות. ההתנגדות לדבריו מעידה על כך שיש פה חופש ביטוי מוגבל, מוגבל רק למה שמוצא חן בעיני עורכי העיתונות הכתובה והמשודרת. אני תומך בדבריו בכל מקרה, בכל לב ובכל מאודי.

"נאמן אמר שבדיני ממונות צריך ללכת על פי תורה. בכדי שמדינת ישראל תפעל על פי תורה בדיני ממונות צריך להעביר זאת בכנסת, אז או שהכנסת תעביר או לא. זו עמדתו של שר המשפטים, הוא נמצא במדינה דמוקרטית ולא במשטר אפל, וזכותו להביע את דעתו ולא להחביא אותה.

ההתקפה נגדו מעידה שיש פחד לא מובן מהתורה, מהיכולות של העם היהודי להתמודד עם מצוקות בדיני ממונות. על זה נאמר שבני ישראל שהם יורדים הם יורדים עד לתהום.

בתום הראיון הפתיע גפני ואמר כי: "אני מצפה ממנו שכשר משפטים הוא יוביל חקיקה בעניין הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר