הרב מול הבג"ץ

היום: רב בישראל יועמד לדין בגין שמירה על ההלכה

היום יעמוד רבה של אשדוד הגאון ר´ יוסף שיינין בפני בית-המשפט, לדיון בגין "ביזיון ביהמ"ש" בגין סירובו להעניק תעודת כשרות לקונדיטוריה בבעלות מיסיונרית. הגר"י שיינין: "לא אזוז מעמדת ההלכה, גם מול ביהמ"ש". אבא דונר מנכ"ל ´ועידת רבני אירופה´: "באירופה לא היו כופים רבנים בעניין הלכתי" (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
הרב שיינין על רקע בית-המשפט. (HNN ופלאש 90)

רב על פי ההלכה בשולחן ערוך או על פי ההלכה מבית מדרשו של הבג"צ, זו בדיוק הסוגיה שתעמוד היום בפני בית המשפט, כאשר יעמוד בפניו רבה של אשדוד הגאון ר' יוסף שיינין, לאור סירובו לקיים את הוראת בית המשפט, ולהעניק תעודת כשרות לקונדיטוריה מקומית הנמצאת בבעלות אישה מיסיונרית.

כזכור, לפני ארבעה הורה בית המשפט להגר"י שיינין, להעניק תעודת כשרות לעסק, על אף היותו בבעלות מיסיונרית, וזאת ללא קיום הדרישה המיוחדת, להעמיד משגיח בחנות מסביב לשעון. "נושא האמונה אינו קריטריון לכשרות" פסקו השופטים.

אלא שכאמור, סירב הגר"י שיינין בתוקף לקיים את ההוראה, ולא העניק לקונדיטוריה נשואת הפסיקה תעודת כשרות, מה שהביא לזימונו לדיון נוסף מחר, הפעם בגין "ביזיון בית המשפט".

הגר"י שיינין טוען מצידו, כי גם בג"צ הודה בזמנו, כי "היהודים המשיחיים" הינם נוצרים לכל דבר, ומשכך, עניין האמונה מהווה שיקול, מכיוון שעל פי ההלכה, אם מפקידים בידי מומר או גוי מאכל כלשהוא, עליו להיות סגור "חותם בתוך חותם", ומכיוון שכך, בלא משגיח צמוד לא ניתן להעניק לעסק תעודה.

מעבר לכך – הבהיר הגר"י שיינין, כי לא ישנה מדעתו – גם אם יעמוד מולו איום בית המשפט. זו חובתי כרב ולא אסטה ממנה".

לקראת הדיון היום, יצא אמש מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה', הרב אבא דונר בגינוי ניסיון בית המשפט, לכפות את דעתו על ההלכה: "דווקא בישראל האמורה להיות אור לגויים מכרסמים במעמדה ובסמכותה של ההלכה - אנו מצפים מביהמ"ש להסיר את התביעה לאלתר ולאפשר חופש דת גם בישראל"

בהודעה שפרסם הרב אבא דונר נכתב כי: "איש לא היה מהין לכפות על רב באירופה מתן תעודת הכשר או כל דבר ועניין בניגוד לעמדת ההלכה היהודית".

"אנחנו מזועזעים מכך שדווקא במדינת היהודית כופים יהודים, שאמורים להיות 'אור לגויים' בהאדרת ובחיזוק מעמדה וסמכותה של ההלכה היהודית, על רב בישראל להעניק תעודת כשרות בניגוד לעמדת ההלכה היהודית. זהו כרסום מסוכן במעמדה של ההלכה ובסמכותה וממילא במעמדו ובסמכותו של הרב שהיה, הינו ויישאר בתולדות ימי היהדות כפוסק וכסמכות ההלכתית האבסולוטית".

הרב דונר אמר עוד, כי "רבני אירופה כולם מביעים את חרדתם נוכח ההתערבות הזרה וכי כל הרבנים עומדים לימינו של הרב יוסף שיינין, רבה של אשדוד המייצג את עמדת ההלכה. אנו מחזקים את ידיו בשמירה ובהגנה על חומות הדת והיהדות בארץ ישראל ומצפים מביהמ"ש להסיר את התביעה לאלתר ולאפשר חופש דת גם בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר