תפסת (חמץ) מרובה לא תפסת?

בעקבות הצעת חוק של ש"ס, האוסרת כליל על מכירת חמץ בפסח, מקדם חה"כ אופיר פינס הצע"ח משלו, המבטלת לחלוטין את חוק החמץ

יוסי וייס | כיכר השבת |
חילונים וחרדים מתעמתים על חוק החמץ (פלאש 90)

פסח באופק, וסערת החמץ חוזרת. כזכור, בחודש אפריל 2008 החליטה שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים תמר בר אשר- צבן, בפסיקה תקדימית שעוררה גלי ביקורת, כי מסעדות, פיצריות וחנויות מכולת אינן מקום פומבי אלא עסק סגור. אי לכך, מותר למכור בהן חמץ בפסח, שהרי חוק החמץ, אינו אוסר מכירה, אלא אך ורק הצגת מוצרי חמץ בפומבי.

השופטת הסבירה בפרשנותה השערורייתית, כי מקום ציבורי הוא מקום שאדם יכול לראות מכל מקום שהוא. בהתאם לכך - קבעה, הצגת מוצרי חמץ למכירה במכולות, מסעדות ופיצריות, אינה בגדר הצגת המוצרים בפומבי.

בשנה שעברה ניתנה הפסיקה בסמוך לפסח, הואיל וכך לא הספיקו חברי הסיעות הדתיות בכנסת להביא את נוסח החוק לתיקון, על מנת להשיב את הנוהג לקדמותו.

כעת, לקראת חג הפסח המתקרב, החליטה סיעת ש"ס לחדש את המאמצים להעברת תיקון לחוק האוסר על מכירת חמץ, זאת על מנת לסיים את תיקון החקיקה עוד לפני חג פסח הקרוב.

התיקון החוקי יעשה באמצעות השמטת מילה אחת מנוסח החוק הקיים, תיקון 'קל' שישמיט את המילה "פומבי" מנוסח החוק הנוכחי, ובכך תיאסר למעשה לחלוטין, כל מכירת מוצרי חמץ בשכונות וביישובים יהודיים במהלך חג הפסח.

אמש אמר בכנסת יו"ר ש"ס אלי ישי, כי "הפרשנות שנתן בית המשפט, הולידה מצב ובו בחסות החוק הוצג חמץ, ונרמס ברגל גסה אחד מסמלי העם היהודי שנשמר על ידי הרוב מכריע בעם ישראל. פרשנות שכזו לחוק פוגעת בערכי הדת היהודית, כאשר רוב אזרחי ישראל היהודים נמנעים מצריכת מוצרי חמץ בפסח".

הצעת התיקון המדוברת ל'חוק החמץ', הונחה למעשה כבר לפני כמה חודשים על שולחן הכנסת, על ידי יו"ר הסיעה ח"כ אברהם מיכאלי. כאשר כעת הוחלט לקדמה במהירות, על מנת לסיים את הקריאה השנייה והשלישית, עוד לפני חג הפסח.

בכנסת עוררה אמש הצעת התיקון סערה, כאשר מ"מ יו"ר סיעת 'קדימה' ח"כ יוחנן פלסנר מקדימה, כבר הודיע כי 'קדימה' תתנגד להצעת התיקון. "זוהי סחטנות" האשים פלסנר.

אלא שבהתנגדות מסתבר, לא די. היום הודיע חה"כ אופיר פינס מהעבודה, כי לאור זאת, החליט לקדם הצעת חוק משלו, לביטול המוחלט של חוק החמץ. "עייפנו מחקיקה דתית ומפגיעה בסטטוס-קוו. ש"ס רוצה להחמיר את החוק הקיים, באופן כזה שאין לו כלל מקום בספר החוקים של מדינה מתוקנת. החוק של ש"ס במקום לקרב למסורת יגרום לאנטי מיותר. זו כפייה דתית מקוממת. אם ש"ס תקדם את הצעת החוק שלה, אני אקדם את ההצעה שלי לביטול מוחלט של החוק" אמר פינס.

האם היותו של רוב הציבור מסורתי, לצד כוחם הפוליטי של המפלגות החרדיות והדתיות, יגברו על המתנגדים לחוק? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר