מלחמת דת

מלחמת ש"ס-גפני: סיקור מיוחד

עוד סיבוב של עימותים היום בכנסת בין נציגי הסיעות החרדיות. מחד עמד יו"ר דגל התורה חה"כ גפני שתקף בחריפות חסרת תקדים את החלטת ש"ס על הצטרפותה להסתדרות הציונית וכינה אותה "מפלגת גו´בים". מולו עמד השר לענייני דתות יעקב מרגי שענה: "עפרא לפומיה של אותו אדם אשר פער את פיו כנגד גדול הדור"

יוסי וייס | כיכר השבת |
גפני וח"כ זאב (פלאש 90)

עוד יום מר של עימותים בכנסת. אלא שהפעם אין המדובר בעימותים בין שונאי הדת בכנסת לבין הנציגים החרדים, אלא דווקא בעימותים של הנציגים החרדים - בינם לבין עצמם.

הרקע הפעם לעימות, היה החלטתה הדרמטית והתקדימית של ש"ס, על הצטרפותה להסתדרות הציונית העולמית.

מן הצד האחד עמד - ולא בפעם הראשונה - נציג מחנה ההשקפה הטהורה - יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני. מולו עמד - המשיב הקבוע - מנכ"ל ש"ס והשר לענייני דתות יעקב מרגי.

ההצטרפות שבנדון, אינה סתם עניין טכני. לצורך הצטרפותה, פנתה ש"ס לרשם העמותות ובקשה ממנו לשנות את תקנון המפלגה, תוך שהיא מאמצת את "אמנת ירושלים" - אמנה שגובשה בשנת 2004 על ידי המפלגות הציוניות. אמנה המאשרת בעצם את יסודות הציונות.

יתירה מכך, כחלק מהמהלך אף הצטרפה ש"ס לתנועת הליכוד העולמית, כאשר שתי המפלגות ישלבו ידיים בפעילות משותפת במנגנוני ההסתדרות הציונית.

בתנועת ש"ס ניסו להמעיט מחשיבות העניין. בראיון לעיתון הארץ אמר השר מרגי, כי "ההצטרפות שלנו להסתדרות הציונית היא לא אירוע היסטורי, זה אירוע פרוצדורלי. אין שום דבר מכונן באמירה שש"ס היא מפלגה ציונית. מאז ומתמיד אנחנו מתנהלים כך, שותפים בממשלות, שותפים בהוויה הציונית, הולכים לצבא. לשם כך היינו חייבים לשנות את התקנון, וכל שינוי בתקנון המפלגה מחייב דיון מעמיק במועצת חכמי התורה".

אלא שאת גפני - התירוץ לא סיפק, והוא פתח במתקפה: "זו מפלגה שהולכת בשביל ג'ובים לשבת עם הרפורמים. מה ייצא לעם היהודי מזה? חינוך? עלייה? לא האמנתי שיכול להיות דבר כזה. אני מתבייש היום להיות חבר כנסת חרדי. מתברר שעבור ש"ס הג'ובים יותר חשובים מהדבר הכי חשוב ליהדות הדתית, מהתורה הקדושה".

לש"ס המתקפה הספיקה כדי להקפיץ את מרגי ממקומו, ולהעלות את הטונים עוד יותר: "ציות לדעת תורה הוא דרך חיים ולא סיסמאות ריקות מתוכן" הוא תקף וכינה את דברי גפני "דברי בלע".

"עפרא לפומיה של אותו אדם אשר פער את פיו כנגד גדול הדור ומועצת חכמי התורה והצטרף בדבריו הבוטים ובהתנהלותו הפוליטית לתוקפיה של היהדות החרדית. כבר לימדונו חז"ל שאין אדם עומד על דעת רבו 40 שנה, וצריך אותו משתלח עוד שנים רבות וארוכות כדי לעמוד על דעתם של מרנן ורבנן גדולי התורה".

מרגי מצידו, תלה את החלטתם בדעת תורה, כזו שלבטח אינה פחותה מזו של גפני: "לאחר בחינה מעמיקה החליטה מועצת חכמי התורה ובראשם מרן הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א לאשר לפעול במסגרת הסוכנות היהודית באמצעות פעילים מקרב הציבור הדתי לאומי. תנועת ש"ס האמונה על ציות לדעת תורה תמשיך ותפעל בדרך שסללו לנו רבותינו ובראשם מקים עולה של תורה מרן הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א לקירוב אחינו בני ישראל בארץ ובתפוצות לאבינו שבשמיים ולמסורת ישראל, הלכה למעשה".

זו הייתה כנראה רק ההתחלה. מחר יספק לנו יתד נאמן שפע של מאמרי הגות המסבירים את "דעת ההשקפה הטהורה כפי שנמסרה לנו וכו'...". כשמולו, יספק את התגובה הש"סית, שלבטח תהיה חריפה לא פחות, הביטאון הש"סי יום ליום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות