הנס שהיה: סגולת הרב פישר לא פעלה

האם היתה בחודש ה-9, אך התינוק שכב במצג ´עכוז´. ההורים נזכרו בסגולתו המפורסמת של הגרי"י פישר ונסעו לסטף, בנס - נכשלה הסגולה

יוסי וייס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

אתם מכירים "סגולות"? מאמינים בהם? או שמא מזלזלים בהם? כך או כך, את הסיפור הבא - אתם חייבים לקרוא.

אברך תלמיד חכם, תושב אחת הערים החרדיות במרכז הארץ, יצא עם אשתו בחודש התשיעי להריונה מבדיקה רפואית שגרתית. הממצא שקבלו ההורים היה: העובר שוכב הפוך ממה שצריך להיות, או בז'רגון הרפואי "מצג עכוז".

מה שעושים במקרה שכזה? ישנן כמה אפשרויות. או להמתין שהעובר יתהפך לבדו, או לבצע ניסיון היפוך על ידי רופא. אם כל זה לא מצליח, נותרת האופציה האחרונה: ניתוח קיסרי.

אלא שלמיודענו, נודע על אפשרות השפעה נוספת על היפוכו של העובר: סגולתו הידועה של הגאון ר' ישראל יעקב פישר זצ"ל, אותה ייעץ הוא עצמו בחייו לכל מי שבא אליו עם הבעייה דלעיל.

ולחסרי הבנה בסגולות נספר, כי הסגולה המדוברת כרוכה בנסיעה למעין הסטף, זה הממוקם בין עין כרם למוצא - בסמוך לירושלים. ביצוע הסגולה עצמה כרוך בשתייה ישירות ממי המעיין, ובאופן מסויים, כזה הכולל בין היתר מעבר המים מהבעל לאישה (למי שעבורו מדובר בבירור "למעשה", ניתן לברר את אופן ביצוע הסגולה עם הגאון ר' אהרון פישר - בנו של הגרי"י זצ"ל).

לאור זאת, החליטו מיודענו ורעייתו, כי שתיית מי המעיין עדיפה עליהם מכל התערבות רפואית אחרת. וכך, בהזדמנות הראשונה בה נזדמן להם להגיע לירושלים, שמו הללו פעמיהם אל הסטף, וביצעו ב"דקדוק גדול" את הסגולה הנודעה, לא לפני ששמעו מהגאון ר' אהרון פישר, את כללי ביצועה.

בדרכם לשם, שוחחו הללו עם גיסם, זה מצידו הילל ושיבח את יכולותיה של הסגולה, ואף אמר להם, כי ידוע לו שהגר"י פישר זצ"ל הבטיח שהסגולה הזו הינה "בטוחה במאה אחוז, ואין מקרה שבו היא לא פעלה", כאשר המדובר על מאות רבות של מקרים.

האם אין מקרה חריג בו הסגולה לא פעלה? תהה הזוג. "יש מקרה שכזה" הסכים הגיס, "המדובר במקרה בו חזר הזוג שוב שוב על ביצוע הסגולה, אולם לשווא, התינוק מאן להתהפך. חזרו להגר"י פישר, וזה מצידו התעקש שלא יכול להיות שהסגולה "לא עובדת".

ובכל זאת הסכים הרב פישר, "אם הסגולה בוצעה בדיוק, ולמרות זאת לא פועלת, יכול להיות רק הסבר אחד: חבל הטבור כרוך על צווארו של העובר. היפוך פירושו חנק", במקרה שכזה הסגולה אינה פועלת. ואכן, בדיקה העלתה כי במקרה הנ"ל, החבל כרוך היה על צווארו של העובר.

ובחזרה לזוג דידן. לאחר ביצוע הסגולה, המתינו הללו להיפוך המיוחל המגיע עם עשיית "הסגולה הוודאית", אלא שזו בוששה מלבוא. העובדה הזו לא השתנתה גם לאחר מספר בדיקות אולטסאונד נוספות. הממצא נותר בעינו: 'מצג עכוז'.

משתם הזמן לסיבוב הטבעי, קבעו הרופאים לאישה תור לביצוע היפוך על ידי רופא. ומבלי להיכנס לפרטים הרפואיים נאמר, כי המדובר בטכניקה בה הרופא מנסה באופן פיזי לסובב את התינוק כשהוא עדיין בתוך רחם אימו.

לקראת ביצוע ה'היפוך', עברה האישה סדרת בדיקות בבית החולים בילינסון, כשהאחרונה שבהן הייתה בדיקת ה'אולטרסאונד'.

הטכנאית סיימה את הבדיקה, ועדכנה את הזוג ש"הכל תקין". אלא שרגע לפני צאתם מחדר הבדיקה, נזכר הבעל בסיפור ששמע מגיסו, ושאל את טכנאית האולטרסאונד "תאמרי לי, האם במקרה חבל הטבור אינו כרוך על צוואר העובר".

הטכנאית מצידה שללה את האפשרות. "חבל הטבור נמצא באזור הכתף" ענתה בביטחון.

"תוכלי אולי לבדוק שוב ליתר ביטחון?" שאל הבעל את הטכנאית שכעת הסתכלה כבר עליו במבט מוזר...

היא הסכימה, ובבדיקה החוזרת ביטחונה כבר לא היה גדול כמו לפני כן. "יש כאן משהו לא ברור" מילמלה. היא יצאה מן החדר, וחזרה בלוויית רופא. הצצה על התג שעל חלוקו העלתה את העובדה כי המדובר היה בלא פחות מאשר פרופ' משיח.

הפרופ' עקב אחרי בדיקתה, בשלב כלשהוא התערב והחל לבצע אותה בעצמו. בסיומן של דקות ארוכות, הוא קבע בבירור: חבל הטבור כרוך על צוואר התינוק. היפוך פירושו מוות.

למותר לציין, כי התור להיפוך בוטל. תחתיו נקבע תור לניתוח, בו נולד התינוק בשעטו"מ כשהוא בריא ושלם.

מסתבר אפוא, כי סגולתו של הגאון ישראל יעקב פישר זצ"ל פעלה היטב גם במקרה דנן. היא מנעה את ההיפוך, והצילה את התינוק.

***

נ. ב. למותר לציין, כי הסיפור המדהים הזה, אירע במציאות, בימים האחרונים ממש. הזוג בעל המעשה מוכר אישית היטב לכותב השורות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר