"אסטרטגיה מכוונת"

"הבחינות הוקשחו בכוונה - בכדי להוציא מאיתנו עוד כסף"

סטודנטיות חרדיות לראיית חשבון טוענות כי מועצת רואי החשבון הקשיחה במיוחד את הבחינה: "בכדי שנירשם לשנת לימוד רביעית - היקרה מאוד". המועצה: "דוחים את הטענות המופרכות" (אקטואליה)

(צילום ארכיון: כיכר השבת, למצולמות אין כל קשר לנאמר בכתבה)

מועצת רואי החשבון מקשה על הניגשים למבחן "פיננסית א'", זאת בכדי שירשמו לשנת לימודים רביעית העולה פי 3 ממחיר משנת לימודים רגילה - ובכך להרוויח פעמיים. האחת, רווח כלכלי למוסדות הלימודים. והשנייה, לצמצם את סך העוברים במבחן ובכך את כמות הזכאים לתעודת רואה חשבון - כך מאשימות סטודנטיות חרדיות בשיחה עם "כיכר השבת".

סטודנטית המסיימת תואר ראשון בחשבונאות עומדות בפניה שתי אפשרויות: האחת, לגשת לחמישה מבחנים מטעם מועצת רואי החשבון, או להמשיך לשנת לימודים רביעית (שנת השלמה) - הפוטרת אותה משלושה מבחנים מתוך החמישה - ועולה כ-30,000 ש"ח בשונה משנת לימודים רגילה העולה כ-10,000 ש"ח בלבד.

כך נוצר מצב בו סטודנטיות חרדיות שלמדו 3 שנים את מקצוע החשבונאות וניגשות לאחד מהמבחנים המסכמים - פיננסית א' - מתקשות מאוד לעבור אותו לאחר שלטענתם המועצה העלתה בכוונה את רמת הקושי של המבחן בכדי שהן יירשמו לשנה רביעית, העולה כאמור פי 3 משנת לימודים רגילה.

"אני מכירה הרבה בנות שניגשו למבחן הזה גם שש ושבע פעמים ועדיין לא עברו. ולא בגלל שהן אינן בקיאות בחומר, מדובר בבנות העובדות כבר שנים בתחום, שמונחת על כתפיהן אחריות רבה במקום עבודתם, ורק בגלל הקושי הרב לא הצליחו לעבור את המבחן. אחוזי העוברים במבחן הזה עומדים על 35% בלבד לעומת 70% בשאר המבחנים של המועצה. ברור שמדובר באסטרטגיה מכוונת", טוענת סטודנטית חרדית ל"כיכר השבת".

"לא ייתכן שמאות סטודנטיות חרדיות יאלצו לשלם כל כך הרבה כסף ומאמץ במשך שנה שלימה רק בכדי שמוסדות הלימודים ירוויחו על גבן את הכסף" הוסיפה הסטודנטית.

"בציבור הכללי ישנם כאלה עם יכולת לממן את השנה הרביעית היקרה, אך מה יעשו מאות הסטודנטיות החרדיות שלהן אין כל יכולת לשלם סכומים כאלו, מה גם שרבות מהן נשואות עם משפחה ללא אפשרות להקדיש עוד שנה שלימה ללימודים מפרכים מעבר לעבודה הרגילה ולמטלות הבית", סיימה בכאב.

ממועצת רואי החשבון נמסר כי "מועצת רואי החשבון דוחה את הטענות המופרכות. כל הבחינות שעורכת המועצה, לרבות הבחינה בחשבונאות פיננסית, הן בחינות מקצועיות שמטרתן לוודא כי הנבחנים עומדים ברמה המקצועית הנדרשת ממי שמבקש לקבל הסמכה כרואה חשבון".

"במקצוע ראיית החשבון, בשונה ממקצועות אחרים, ניתן לקבל הסמכה גם מבלי להשלים לימודים במוסדות אקדמיים תוך עמידה במספר בחינות נוספות. ואכן, יש מי שבוחרים במסלול זה ואף עומדים בהצלחה בבחינות. נדגיש כי המועצה אינה קשורה למוסדות האקדמיים ולכן הטענה בעניין גובה שכר הלימוד וההכנסות שבצדו חסרת כל בסיס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר