האזינו למג"ש החסידי

"האסונות בבית שמש - בגלל 'שמחת' הקיצונים כשהרב שטיינמן נפטר"

הרה"ג מנשה רייזמן, מגיד השיעור החסידי הנודע, קשר באופן מובהק בין ריקוד מכוער של מספר "חרדים" קיצונים על פטירת מרן הגראי"ל שטיינמן לבין שורת האסונות באותה עיר. האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דבריו הנחרצים של הרב רייזמן (תמונת ארכיון: צילום מסך)

מגיד השיעור הנודע הרה"ג מנשה ישראל רייזמן, הפנה היום (חמישי) בשיעורו אצבע מאשימה אל קיצוני בית שמש ש"חגגו" את פטירת מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, וייחס להם את שורת האסונות האחרונה.

כזכור, בתוך פחות משבוע נהרגו בבית שמש 3 ילדים: ביום ראשון שעבר נהרג הילד ישראל מרגליות בן ה-4 כשנפל מחלון ביתו בקומה הרביעית ברחוב בן איש חי בעיר, בזמן הדלקת נרות חנוכה; ביום רביעי נהרג תינוק בן 6 שבועות באולם אירועים בעיר, לאחר ששולחן נפל ופגע בראשו בעת ששכב בעגלתו במהלך ערב נשים שנערך במקום - וביום שני האחרון נפטרה הפעוטה שרה רובין כשנפלה מעגלת הילדים שלה בבית המטפלת.

"יש דיבורים", פתח הרב, "מה יכולה להיות הסיבה שנהרגו בתוך זמן כל כך קצר שלושה ילדים בבית שמש. אז זהו, שבאותו מקום שזה קרה, יצאו בריקודים, מחולות וחלוקת סופגניות לילדים כשהרב שטיינמן נפטר".

"מחפשים כל מיני סיבות למקרים הקשים, ויש שמנסים לתלות אותם בצניעות ודברים אחרים, בעוד שהיה פה דבר שכמוהו לא קרה מעולם: לשמוח ככה כשרב נפטר. אפילו אם זה רב שהיו שחלקו עליו, אבל ככה לעשות?".

הלווית מרן הרב שטיינמן (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הרב, ששיעורו בבית המדרש בית יהושע שברחוב מנחת יצחק בירושלים מועבר בשידור חי למוקדים נוספים בעולם, דחה את הדיבורים על כך שאסור לעשות חשבונות שמים וציטט את דברי הרמב"ם שחובה לפשפש במעשים אחרי אסונות שכאלו.

הוא אף תקף את השקרים שהעלילו הקנאים על מרן הגראי"ל שטיינמן, אותם הם הפיצו במשך שנים לכלי התקשורת החילוניים: "הרי ברור לכולם כמה הרב שטיינמן היה נגד הליכה לצבא ולאקדמיה", אמר הרב רייזמן.

"ילדים אלו לא יהיו יראי שמים", קבע מגיד השיעור הפופולרי באשר לאלו שהשתתפו ב"חגיגות" המכוערות והדוחות באותו יום מר ונמהר של הסתלקות מנהיג הדור.

האזינו לדבריו המלאים (בשפת האידיש)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר