יש הסכם

סוף: פרשת ביאלוסטוצקי תידון ב"העדה החרדית"

הפרשה שהסעירה את הציבור החרדי בשבועות האחרונים עומדת בפני סיום. אמש נחתם הסכם בוררות, לפיו תידון תביעת צבי ביאלוסטוצקי בפני ביה"ד של "העדה החרדית". ההסכם ייכנס לתוקף לאחר שביאלוסטוצקי יסיר את תביעותיו בבתי המשפט. בלעדי: שטר הבוררות (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

זה נגמר. אמש בשעת לילה מאוחרת, ואחרי שעות רבות של דיונים שהחלו כבר משעות הצהרים, נחתם אמש הסכם בוררות בין הרבנים הגאונים - דייני בית הדין של הגר"נ קרליץ - לבין צבי ביאלוסטוצקי, האיש שתבע והטריד אותם בבתי המשפט בתקופה האחרונה, תוך חילול ה' נורא.

על פי הסכם הבוררות - אותו אנו חושפים כאן לראשונה, מחוייב צבי ביאלוסטוצקי להסיר בתוך 72 שעות את כל תביעותיו בבתי המשפט כנגד הדיינים, כאשר מנגד הסכימו הדיינים להחתים את גדולי ישראל על מכתב, כי מחאתם כנגד צבי ביאלוסטוצקי בטלה כעת.

שושבין ההסכם, הינו הרב אהרון סאמט מהעדה החרדית. אמש הוא שהה בבני ברק כמעט לאורך כל היום, כאשר המשא ומתן נמשך ברציפות מהשעה 3 בצהרים ועד ל-11 בלילה כאשר נחתם ההסכם בבית הדין.

עם הסרת התביעות על ידי ביאלוסטצקי, וביטול מכתבי הרבנים כנגדו, תעבור תביעתו של ביאלובטצקי להידון בבית הדין של העדה החרדית, בפני ההרכב של הרב יעקב בלוי, הרב אברהם יצחק אולמן והרב יעקב מנדל יורוביץ. אלו האחרונים כבר הביעו את הסכמתם לדון בתיק זה, בעוד שהרב בלוי עדיין לא הסכים לכך.

על פי ההסכם, אם יסרב לבסוף הרב בלוי לדון בתיק הנ"ל, ימנו הגאב"ד הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך דיין שלישי אחר להרכב.

ההסכם החתום, כבר השפיע היום בבוקר במהלך הדיון בתביעה כנגד הדיין הגר"י מרמרוש, כאשר עורכי הדין של הצדדים בקשו מהשופטת לדחות את הדיון בתביעה לנוכח הסכם הבוררות המתגבש.

יתירה מכך, כאשר עורך הדין של ביאלוסטוצקי ביקש לפסוק לו הוצאות משפט, קם ביאלוסטצקי והודיע כי הוא מוותר על שכר הטרחה, כולל על מה שכבר חוייב בו אמש הגר"י מרמרוש.

השופטת אביגיל כהן, הביעה מצידה שמחה גלויה על סיום העניין בבית המשפט, כשהיא מוסיפה כי "מה שהיה כאן הוא חילול ה' ".

על ההסכם המדובר חתום מחד צבי ביאלוסטוצקי - בשמו, בשם בנו חיים (המתגורר בקנדה) ופעם נוספת בשם חברת 'סילבר טאוארס בע"מ', יחד עם התובע הנוסף אליעזר פרידמן, ומנגד חתמו על כתב הבוררות גם כל הדיינים - מלבד הגר"מ שפרן שהביע ככל הנראה התנגדות להסכם, ובשלב זה הוא אינו נכלל בהסכם הבוררות, למרות שיש לציין כי הוא כלל אינו נתבע בבית המשפט באופן אישי, אלא רק בעניין צו המניעה.

כעת, משיעבור העניין לדיון בבוררות, יש להניח כי יעבור זמן רב מאוד עד שיתבררו ויתלבנו העניינים, שהרי המדובר בתיק סבוך ביותר, המתנהל כבר שנים רבות בבית הדין, בין היתר לאור העובדה כי גם הצד שתבע את ביאלוסטוצקי, מסרב לקיים את פסק הדין, ואף ספג בשל כך 'כתב סירוב' מבית הדין.

כך או כך, מדובר בסוף טוב, שלאחריו יש לקוות, לא נצפה עוד לעולם במחזה המביש של דייני ישראל נגררים לדיונים ומושפלים בבתי המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר