מאחורי הקלעים • חשיפה

דרעי כינס ישיבת חירום, אחריה קבע פגישה עם הרב עמאר

ישיבת חירום שכינס דרעי עם היועץ ישראל בכר ומספר מקורבים על מצבה של ש"ס בסקרים, הובילה לפגישת השלום הספרדי עם הגר"ש עמאר והגר"י יוסף • וגם, האם יהיה שלום עם 'קול ברמה'? (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי, סודרי, בכר, עמר ויעקב בצלאל (צילומים: מרים אלסטר - פלאש 90, דוד זר, ערוץ 10, משה אשכנזי, יעקב כהן )

פרסום ראשון: "הצלילה של ש"ס", מגדירים בימים אלו בתקשורת הישראלית את מצבה של המפלגה הספרדית שמתרסקת בסקרים עד לגבול אחוז החסימה. גם יו"ר ש"ס אריה דרעי שחוזר ומדגיש בראיונות שש"ס לא תיחלש מכוחה הנוכחי, מודאג. עד כמה מודאג? תעיד הפגישה החשאית שנחשפת כעת לראשונה ב"כיכר השבת".

לפני כשבועיים קיבלו מספר מקורבים ביותר לשר דרעי הזמנה לפגישה בלשכת השר. ואכן, היועצים הגיעו, התיישבו סביב שולחן הישיבות בלשכת שר הפנים ודנו במשך כשלוש שעות במצבה של המפלגה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין היתר נוכחו בפגישה היועץ ישראל בכר, היועץ יצחק (איציק) סודרי, דוד עמר, יעקב בצלאל, איש תקשורת חרדי-בכיר ופקיד ממשלתי המקורב לדרעי.

במהלך הפגישה דנו היועצים יחד עם השר במצבה של ש"ס, העלו רעיונות ופתרונות בכדי לעצור את ההתרסקות בסקרים, כאשר במרכזם עלתה הטענה כי הציבור הספרדי סולד מהמחלוקת.

במהלך הפגישה, כך נודע ל"כיכר השבת", הציג ישראל בכר סקרים פנימיים, סקרי עומק, הסותרים את מצבה של המפלגה בסקרים בכלי התקשורת. המסקנה בפגישה הייתה: ש"ס שומרת על כוחה סביב השישה מנדטים, לפחות בסקרים הפנימיים. אך עם זאת, הציג בכר נתונים עגומים באשר למצבה של ש"ס והתבטא גם הוא כי צריך שינויים דרמטיים בכדי לייצב את המצב.

"הצלילה של ש"ס": כך דרעי מאבד מנדטים (חדשות 2)

אך כולם הבינו שהבעיה היא אמיתית, משהו שלא עובד נכון בתנועה שידעה ימים טובים של 17 מנדטים (בימי אריה דרעי ו-2 הפתקים) ו-11 מנדטים בימי אלי ישי (בחייו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל).

סביב השולחן הסכימו כולם כי חייבים ללכת על צעד דרמטי ואמיתי של שלום ספרדי, בכדי להחזיר את הציבור היושב על הגדר בעקבות המחלוקת. דרעי הגיע בכדי לשמוע ולקבל. הוא אימץ את ההמלצה - שהוא עצמו דחף אליה. דרעי אמר לנוכחים כי אומנם הוא בטוח שלשלום תהיה השפעה בקלפי, אך הרצון לדחוף לשם הוא לא פוליטי בלבד, אלא אחדות אמתית לציבור הדורש זאת.

ואכן, יממה לאחר מכן נקבעה פגישה חשאית בין דרעי לראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר שהבין לראשונה כי דרעי מגיע לשלום אמתי עד כדי כך שהסכים לכתוב את מכתב ההבהרה לרב בנושא ה'דיל' עם הרב דוד סתיו, מכתב אותו סרב בתוקף לכתוב במשך כחמש שנים.

אלא שבכך לא תם הנושא. ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הישיבה החשאית של דרעי ויועציו הקרובים - עלה גם נושא רדיו 'קול ברמה', הרדיו המזרחי שמוחרם על-ידי תנועת ש"ס.

פגישת השלום הספרדי (צילום: כיכר השבת)

הבעיה המרכזית שהונחה על השולחן היא העובדה שיש ציבור רחב של מצביעי ש"ס שנחשפים לתחנת 'קול ברמה', שכן זו התחנה היחידה שמשדרת באזור מגוריהם. "חייבים לסיים גם את הנושא הזה", אמר אחד המשתתפים שהוסיף, "אם הולכים לשלום הולכים לשלום כללי, רוח האחדות תביא לנו את הכוח בחזרה".

דרעי עדכן את הנוכחים בחדר הסגור כי כבר קיים פגישה אחת עם אחד מבעלי התחנה, ואכן יש ניסיון לסיים את המחלוקת הזו. בנושא הזה, דרעי ממתין להבין לאן הולך המו"מ עם התחנה, וכשיהיו מסקנות הוא יגיש אותם לנשיא המועצת ראש הישיבה הגר"ש כהן בכדי שיכריע. בניגוד למחלוקת עם הגר"ש עמאר, אמר דרעי לנוכחים, כאן, בחרם על 'קול ברמה', מדובר בהוראה של ראש הישיבה.

בסיום הפגישה התבקשו המשתתפים לשמור על חשאיות, לא לספר על עצם קיומה ובטח שלא על תוכנה. כמו כן המשתתפים קיבלו הוראה להכחיש כי הישיבה עסקה בנושא השלום הספרדי.

ימים לאחר הפגישה, גילו המשתתפים שדרעי אמר וקיים, ואכן נפגש עם הגר"ש עמאר ולאחר מכן דחף למפגש הפסגה עם הראשון לציון הגר"י יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר