הסוף לפרשה?

הגניבה בבית הגראי"ל: שלושה ´שבבניקים´ נעצרו

אחרי חקירת משטרה מאומצת, עצרה אמש משטרת ישראל שלושה חשודים בגניבה בבית הגראי"ל שטיינמן. המדובר באחים מאיר וישראל ב´, בני 19 ו-22 תושבי ב"ב, וביהודה כ´ - בן 20 תושב מודיעין-עילית. הבוקר הם הובאו להארכת מעצר, הם מכחישים כל קשר למעשה. המשטרה: צפויים עוד מעצרים. כל הפרטים (חרדים)

חוקרים בבית הגראי"ל (עוזי ברק, כיכר)

הסוף לתעלומה? משטרת ישראל עצרה אמש שלושה צעירים חרדים, בחשד כי הם שפרצו לביתו של הגראי"ל שטינמן שליט"א, וגנבו משם סכומי עתק הנאמדים במאות אלפי שקלים.

שלושת העצורים הינם ישראל ומאיר ב', אחים בני 19 ו-22 תושבי בני-ברק, וביהודה כ' בן 20 - תושב מודיעין-עילית. הבוקר הם הובאו להארכת מעצר בבית המשפט בתל אביב.

על פי דיווחי המשטרה, מכחישים כל שלושת העצורים כל קשר לפרשה, אולם במשטרה בטוחים בראיות שבידיהם, ומצהירים כי צפויים מעצרים נוספים.

שלושת העצורים הללו הינם בנים למשפחות חרדיות, אולם הם אינם תלמידי ישיבות, ומוגדרים בידי המשטרה כ"שבבניקים".

משיחה שערך 'כיכר השבת' עם שכניהם של ההורים במודיעין עילית, עולה כי המדובר בצעיר בעל עבר פלילי עשיר. "זו אינה הפעם הראשונה שלו, הוא כבר נעצר בעבר בגין פריצה למאפייה" ספרו השכנים לכתב 'כיכר השבת'.

על פי השכנים, הוריו של הצעיר, שאינם שומרים על קשר עימו בעקבות התנהגותו זו, לוקים באופן חמור בבריאותם בעקבות מעשיו.

הגניבה המדוברת אירעה לפני כחודשיים, ביום חמישי ה-14 לינואר. בשעה 10 בלילה, חזר הגראי"ל מעצרת התעוררות בביתר ובירושלים, בהיכנס ראש הישיבה ופמליתו לבית, גילו לחרדתם מהפיכה רבה, כאשר סכומי הכסף והשיקים שהוסלקו בבית, נעלמו.

על פי הדיווחים שנתפרסמו אז, המדובר היה בלפחות 50,000 דולר במזומן, ועוד שיקים על סך מאות אלפי שקלים, כספים שקיבל הגראי"ל שטיינמן מנדיבים, בכדי לחלקם - כמנהגו מדי ראש חודש, לראשי ישיבות, כוללים וקופות צדקה.

מהממצאים הראשונים בזירה עלה, כי לא נמצאו כל סימני פריצה לבית, מה שהביא תחילה למסקנה, כי לגנב היה ככל הנראה מפתח. גורמים במשטרה אף העריכו, כי הגנב, שידע בדיוק לאלו מדפים לגשת, הינו "יותר מקשור" לבני הבית, וידע בדיוק באיזו שעה יעדרו הגראי"ל ופמלייתו.

גורמים המקורבים לנושא, הביעו אז ביקורת רבה על העובדה, כי סכומי עתק שכאלו הושארו בבית ראש הישיבה, בית החסר כל אמצעי מיגון מינימאלים.

כך או כך, עם הפיענוח לכאורה כעת של הגניבה, תוסר עננת החשדות שרבצה מעל בני הבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר