עוד מאבק בירושלים

הסגנית של ברקת נגד בית כנסת חדש: "מיותר"

סגנית ראש העיר ירושלים יוצאת נגד הקמת בית כנסת חדש בפסגת זאב וטוענת כי הוא מיותר. נציגים חרדים לעומת זאת טוענים: "יש מחסור. תושבים נאלצים להתפלל בבית" (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Nati Shohat/FLASH90)

לקראת ישיבת ועדת תכנון ובניה שתיערך מחר (רביעי) בעיריית ירושלים ותדון בשורת נושאים, פנתה סגנית ראש העיר ירושלים יעל ענתבי בבקשה לדחות אישור להקצאה עבור בית כנסת נוסף בשכונת פסגת זאב. במכתב שכתבה לראש העיר ניר ברקת נאמר כי "ועדת הקצאות מצביעה על הכוונה להעביר לפסגת זאב את הישיבה הקיצונית לחוזרים בתשובה, על כל ההשלכות והמשתמע מכך לפסגת זאב".

ענתבי כותבת: "אין צורך במקום בבית כנסת - קיימים 6 בתי כנסת ברדיוס של 350 מ'. תפוסת בתי הכנסת באזור בימי חול בממוצע כ-%50, בלילות שבת מתקרב ל-%90. לאחרונה אושרה תוספת 250 מ"ר בבית כנסת סמוך שכבר נבנתה".

עוד היא כותבת: "לאחרונה הוקצו מגרשים לשני בתי כנסת בסה"כ 1,500 מ"ר במרחק 150 מ' מהשטח המדובר. 2 בתי הכנסת הגדולים שייבנו במקום יתנו מענה לכל הסביבה. הם אומנם במתחם בניה חדש יחסית אולם במתחם רק 250 משפחות שרק חלקן דתיות".

מהומה בעירייה בגלל הקצאות לחרדים. השנה (באדיבות המצלם)

"לעמותה "פסגת החיים" לה מייעדת מנהלת מבני דת את השטח ,ישיבה חרדית קיצונית לחוזרים בתשובה .אותה מתכוונת ככל הנראה העמותה להעביר לשטח שבנדון ומכאן הצורך ב- 3 קומות. מדובר במוסד קיצוני גם במושגים חרדיים, דבר שיפריע למרקם הקהילתי העדין .אינו מתאים כלל לאופי של פסגת זאב ונוגד למתווה עליו הצהרת".

"הדבר הנכון לשימוש בשטח זה הוא לשלב בין אולם הספורט לבין תנועת הנוער אריאל שחניכיה ופעולותיה בבי"ס נועם בנים הצמוד ומנכ"ל התנועה הפנה אליך בקשה כתובה בנוגע לצורך זה. זה הדבר המתבקש המתאים והנצרך לשכונה בשטח זה וגם יהיה יעיל וכלכלי".

חבר מועצת העיר פיני עזרא (ש"ס) הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' לדרישתה של ענתבי: "דרישתם של תושבי המקום לבית כנסת נוסף היא נצרכת ולגיטימית. חלקים גדולים מהתושבים מתפללים בדירות בשל מחסור במבנים. בשל כך נפעל בכל הכוח לבניית בתי כנסת נוספים לשכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר