חזו"א 5: עצור רביעי בפרשת הגניבה

שלומי מ´ בן 21, המתגורר בסמיכות להגראי"ל, זהו העצור הרביעי בפרשת הגניבה מבית הרב שטינמן. כל העצורים מכחישים כל קשר לגניבה (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
השחזור בבית הגראי"ל. (עוזי ברק)

חקירת גניבת מאות אלפי השקלים מביתו של הגראי"ל שטינמן שליט"א מסתעפת.

אמש עצרה המשטרה את שלומי מ', צעיר בן 21 המתגורר בסמוך לביתו של הגראי"ל שטינמן, והבוקר הוא הובא לבית משפט השלום בת"א להארכת מעצרו.

המדובר בצעיר בעל עבר פלילי, וידוע לשמצה בעיר בני ברק, לאחר שהסתבך בעבר בכמה וכמה אירועים פלילים, ביניהם גניבה מחנויות.

המדובר כזכור בעצור רביעי בפרשה, לאחר שביום ראשון עצרה המשטרה שלושה חשדוים אחרים, האחים ישראל ומאיר ב' מבני ברק, ויהודה כ' ממודיעין עילית.

על פי דיווחי המשטרה, גם היום לאחר המעצר הנוסף, עדיין מכחישים כל העצורים את החשדות כנגדם, אולם במשטרה בטוחים בראיות שבידיהם, ומצהירים גם כעת, כי עדיין יתכנו מעצרים נוספים.

כל ארבעת העצורים הללו הינם בנים למשפחות חרדיות, אולם הם אינם תלמידי ישיבות, ומוגדרים בידי המשטרה כ"שבבניקים".

על פי ההשערות, נתפסו הללו בעת שבאו לפרוט בצ'נייג'ים בבני ברק, שיקים שנגנבו מבית ראש הישיבה, אולם בידי המשטרה נמצאות ככל הנראה ראיות נוספות הקושרות את החשודים למעשה.

משיחה שערך 'כיכר השבת' עם שכניהם של הורי הבחור יהודה כ' במודיעין עילית, עולה כי המדובר בצעיר בעל עבר פלילי. "זו אינה הפעם הראשונה שלו, הוא כבר נעצר בעבר בגין פריצה למאפייה" ספרו השכנים לכתב 'כיכר השבת'.

על פי השכנים, הוריו של הצעיר, שאינם שומרים על קשר עימו בעקבות התנהגותו זו, לוקים באופן חמור בבריאותם בעקבות מעשיו.

כזכור, אירעה הגניבה המדוברת לפני כחודשיים, ביום חמישי ה-14 לינואר. בשעה 10 בלילה, חזר הגראי"ל מעצרת התעוררות בביתר ובירושלים, בהיכנס ראש הישיבה ופמליתו לבית, גילו לחרדתם מהפיכה רבה, כאשר סכומי הכסף והשיקים שהוסלקו בבית, נעלמו.

על פי הדיווחים שנתפרסמו אז, המדובר היה בלפחות 50,000 דולר במזומן, ועוד שיקים על סך מאות אלפי שקלים, כספים שקיבל הגראי"ל שטיינמן מנדיבים, בכדי לחלקם - כמנהגו מדי ראש חודש, לראשי ישיבות, כוללים וקופות צדקה.

מהממצאים הראשונים בזירה עלה, כי לא נמצאו כל סימני פריצה לבית, מה שהביא תחילה למסקנה, כי לגנב היה ככל הנראה מפתח. גורמים במשטרה אף העריכו, כי הגנב, שידע בדיוק לאלו מדפים לגשת, הינו "יותר מקשור" לבני הבית, וידע בדיוק באיזו שעה יעדרו הגראי"ל ופמלייתו.

בקרב בני הבית שעננת החשד ריחפה מעל לראשם, נושמים כעת בתחושת הקלה, אלא שזה כאמור, אינו מונע את הביקורת והצורך בדין וחשבון, על אופן הפקרתם של סכומי עתק, ללא אמצעי שמירה מינימאלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר