הר של תפילה בטוחה // הרב ישראל גליס

לקראת יום ההילולה והעלייה המסורתית לקברו של האור החיים הקדוש, הרב ישראל גליס בטור על הר הזיתים - בית העלמין העתיק ביותר בארץ ישראל על הזנחה ופתרון (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ישראל גליס)

לקראת סוף השבוע יעלו המונים מכל עדות ישראל לציונו של מרן רבי חיים בן עטר "האור החיים" ביום ההילולא שלו.

הר הזיתים הוא בית העלמין העתיק ביותר בארץ ישראל בו טמונים: נביאים, גדולי ירושלים, ראשונים לציון, מקובלים, אדמו"רים, ראשי היהדות בארץ ישראל ויהודים מכל העדות.

במשך השנים נטמנו בהר מאות אלפי יהודים ובמשך שנים נשמר הר הזיתים כמקום קדוש, בשנת תש"ח כשירושלים נכבשה על ידי הלגיון הירדני.

לאחר שחרור ירושלים בשנת תשכ"ז התגלה בהר הזיתים הרס וחורבן ועד היום ישנם חלקות שעוד לא זכו לתשומת לב ולהפך. עדיין ערבים שוברים והורסים קברים ויש כאלו שמנסים לעצור את ההרס ולהביא בטחון לעולים להר. מועצת בית העלמין בראשות הרב הלל הורביץ, עושים פעולות שונות כדי להביא להר יהודים, בכל מיני אירועים שהם מקיימים בהר בין השאר פתיחת ההר לקבוצות חרדים בסיורים מיוחדים לאורך ולרוחב ההר וזו ההזדמנות לקרוא למנהלי ת"תים ומוסדות אחרים להתחבר למועצת בית העלמין ולארגן סיורים בעקבות גדולי עולם הטמונים בהר.

אבל הגדילו לעשות חברי הועד העולמי להגנת הר הזיתים בראשות האחים לובינסקי. הועד הוקם לפני שמונה שנים ומאז הם עשו הרבה פעולות בהר.

ראשי הועד נפגשו עם כל ראשי השלטון בארץ והוקם לובי של חברי כנסת בראשות חבר הכנסת יואב בן צור יו"ר סיעת ש"ס ויש סיבה ברורה לכך, מאחר והחלקות של היהודים הספרדים שנמצאים במספר מקומות בשולי ההר הגובלים עם שכונות ערביות כמו החלקה של היהודים הפרסים, האפגנים, התימנים ועולי המגרב הם חלקות שנהרסות ומצבות מנותצות שם חדשים לבקרים.

ירדתי לפני זמן עם נציגי הועד העולמי לסיור בהר הזיתים והתרשמתי עמוקות מהפעילות שלהם.

בלחץ של ראשי הועד הותקנו 173 מצלמות מעקב, תחנת משטרה, שחזור 20000 קברים שנהרסו במהלך השנים, בניית גידור מחדש, פינוי אשפה מבית הקברות, ועוד. למרות השיפורים, עדיין מיידים אבנים על מי שמגיע בנקודות מסוימות להר.

אנשי הועד העולמי אמרו לי שהם לא מתכוננים להרפות ויש להם תכניות נוספות.

יש לציין, אחרי שיחות עם ראשי חברות קדישא בירושלים שהם מברכים על פעולה שנעשית לשמירה על הקברים ועל היהודים הבאים להתפלל על קברי יקיריהם.

בנוסף לכך, מובן שישנה חלוקה בין העושים למען ההר המקודש:

אנשי החברות קדישא עסוקים לטמון יקרים שנפטרו כמנהג ירושלים, והם עושים את זה לפעמים עם הרבה מסירות נפש.

מועצת בית העלמין, דואגת להביא למודעות את קדושת ההר ולהיות הזרוע הארוכה של ממשלת ישראל בשליטתה יהודית בהר והועד העולמי בראשות האחים לובינסקי פועלים לחיזוק הביטחון בהר.

תוך כדי הסיור נודע לי על תכנית של הקמת מרכז מידע, שייתן מענה למבקרים הרבים בהר שמחפשים קברות יקיריהם. כמו כן, יהיה במקום בית כנסת עם מנין קבוע, למי שמגיע להר וצריך מנין.

צריך לקוות שכל הגופים יחברו יחד וכל אחד לחוד יביאו סוף סוף מזור לאלו שרוצים לעלות לציוני הרבנים והאדמו"רים הטמונים בהר עד תחיית המתים במהרה.

אלו העולים לציון האור החיים יוכלו גם השנה לראות את אמצעי השמירה וזאת תודות לוועד העולמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר