המירוץ בירושלים

נאום האחדות של יוסי דייטש: 'קורא ל'דגל' - תצטרפו אלינו'

'אגודת ישראל' התאחדה סביב מועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים. כעת נותר לו לקבל את תמיכת 'דגל התורה', ש"ס ו'הפלג' • בלעדי: נאומו המלא של דייטש בפני מזכירות אגו"י (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: משה וינגרטן)

יוסי דייטש, סגן ראש עיריית ירושלים, הודיע אמש (שלישי) לאחר ישיבה של מרכז אגודת ישראל, על התמודדותו לראשות העיר ירושלים. כעת, וכפי שציין זאת, המשימה שלו לתקופה הקרובה היא לאחד סביבו את המגזר החרדי מש"ס ו'דגל התורה' ועד' 'הפלג הירושלמי'.

לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד בלעדי מנאומו של יוסי דייטש בפני חברי מרכז 'אגודת ישראל'.

דייטש פתח ושיבח את חבריו למועצת עיריית ירושלים ואמר כי "האנשים האלה גם צריכים להביא פרנסה הביתה, ועם כל זה אין נציג של 'יהדות התורה', שלא נותן שירות ולא משרת את הציבור - לא רק שלנו. בואו בבקשה לוועדת תכנון ובניה ותראו מי החברים שנמצאים קבוע בוועדה, בכל פניה ובכל מצב בוועדת תכנון ובנייה, רוב התיקים הם לא במגזר החרדי, אתם צריכים לראות איזה קידוש שם שמים יש מנציגי יהדות התורה שיושבים בוועדה, לפעמים פעמיים בשבוע, ימים שלמים".

"יושב כאן יעקב אדלר, נציג הרווחה", המשיך דייטש, "המהפכה שהוא חולל בנושא הרווחה, וחלק גדול מטיפול הרווחה זה לא סיפורים בתוך היהדות החרדית, מדובר בהצלת נפשות ממש, תרתי משמע, אם זה דמים ואם זה אנשים שיורדים לבאר שחת שיעקב הלפרין והלשכה שלו נותנים את השירות המירבי. יושב כאן ר' מיכל הלברשטם, כמה שהוא נראה צנוע, כאילו הגיע מהעיירה מבעלז, כשהוא פותח את הפה שלו בעיריית ירושלים, אתם צריכים לראות באיזה דרך ארץ הפקידים מתייחסים אליו, באיזו אהדה כשהוא פונה לפקיד, איזו הערכה יש לו, רק כי הם יודעים כי האדם פונה מלב טהור ונקי".

דייטש הוסיף ואמר כי "המהפכה שעשה שלמה רוזנשטיין בתחבורה הציבורית, הד"ר לתחבורה ציבורית, בכל הארץ לא רק בירושלים. אני יכול להראות אותו דבר את החברים מ'דגל התורה'. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא. הצורה שבה אנחנו מנהלים אנשי אגודת ישראל ויהדות התורה, כבוד גדול היה הניהול שלנו בעשר השנים האחרונות זה הדבר שמראה שאנחנו כחרדים רשאיים ראויים להוביל את העיר ירושלים. אנחנו לא מגיעים עם אנשים שמנותקים מהוויה הירושלמית, אנחנו מגיעים עם אנשים שנמצאים ומכירים כל פיסת אבן ובעיה בירושלים".

"יש לנו הרבה מה לשפר", המשיך המועמד לראשות, "אנחנו בעז"ה נשפר, אבל עם נבחרת כזו, כשאנחנו מסכמים את החמש שנים, אשרינו ואשריי שהם אלו החברים שלי. ישבתי בוועדות תכנון ובניה, יוחנן (ויצמן) הוא החבר הכי חרוץ ומומחה. תשאלו את האנשים והיועצים המשפטיים בוועדת תכנון ובנייה, הם באים ושואלים את יוחנן חוות דעת, איך צריך להכריע בבעיות של תכנון ובנייה. הם האנשים שראויים ויכולים להוביל את ירושלים לרווחת כל התושבים".

בשלב זה עבר דייטש לדבר על ההתמודות וסיפר כי "בחצי השנה האחרונה, מאז שברקת הודיע שהוא פורש, התחלנו לדבר האם יש אפשרות שנציב מועמד חרדי. אני עד הערב לא באתי ואמרתי בשום פורום, אני כבר גזרתי על עצמי בחצי שנה האחרונה שתיקה, להיזהר לא להיכשל בלשון שחס וחלילה לא ניכנס למחלוקות. באנו וחשבנו האם אנחנו כיהדות חרדית, יש לנו אפשרות להציג את האחדות כלפי חוץ, להראות כמה אנחנו בציבור החרדי יכולים להראות את השינוי הגדול שחל בציבור שלנו.

"הנה, בימים האחרונים, אני ומאיר פרוש פנינו לחברי מועצת גדולי התורה, עשינו סבב. תחשבו מה זה עשה בציבור השמועה הזו, שבה סגן השר יעקב ליצמן וסגן השר מאיר פרוש נכנסים יחד איתי לגערר רבי. תחשבו מה המשמעות בציבור אם אנחנו חוזרים 5 או 10 שנים אחרונות. אתם צריכים לראות באיזה לבביות התקבלנו אצל הגערר רבי, כשהוא אמר שיש לנו אחריות וצריכים לדאוג לירושלים ברוחניות ובגשמיות, אלו דברים שלא היה לנו בעבר. משם המשכנו לבית של הביאנר רבי והסלונימר רבי, משם המשכנו לבית של הצאנזר רבי, הביאלה רבי ואז הבעלזע רבי.

"תחשבו מה המשמעות של הדבר הזה בציבור. הסתובבתי אתמול בלילה, אנשים לא האמינו ואמרו רבותיי אנחנו נמצאים בימים אחרים. בואו נראה איך אנחנו כציבור מרימים את זה כלפי מעלה, איך אנחנו שומרים על האחדות הזו, איך אנחנו דואגים שמהחדר הקטן הזה, האחדות הזו, שר' מאיר יחד עם ליצמן וח"כ ישראל אייכלר שאיתו נכנסנו לבעלזע רבי וח"כ אליעזר מוזס, איך אנחנו משדרים את זה כלפי חוץ, ואנחנו אומרים לאנשים שאת האחדות הזו אנחנו רוצים להביא גם לחברים שלנו מסיעת 'דגל התורה'.

"כאן זה המקום לקרוא להם, אנחנו רוצים דבר אחד, אנחנו רוצים אחדות. אנחנו רוצים להראות את הפנים היפות שלנו. אנחנו רוצים להראות שאנחנו כעם אחד, איש אחד בלב אחד, יכולים לעשות את זה, וזה לא דבר שאינו בר השגה. זה הזמן שלנו".

יוסי דייטש הוסיף והודה לסגן השר מאיר פרוש: "ר' מאיר אני מבקש ממך ומכל מי שיושב בשולחן, בואו לעזור לנו. זה כאן גם המקום להודות לך ר' מאיר על התמיכה והעזרה. אני באתי לעבוד אצל ר' מאיר לפני 22 שנה, אני הגעתי כתלמיד של ה'נתיבות שלום' שלימד אותי וחינך אותי שההווי שלי צריך להיות דבר אחד, איך אתה קם בבוקר ועושה טובה עם עוד יהודי ועוד יהודי, היו לי הצעות עבודה מקסימות עד שבאתי אליו ואמרתי לו שהציעו לי לעבוד אצל ר' מאיר בלשכה והוא אמר לי, לך על התפקיד הזה, זה מתאים לך ותעבוד אצל איש החסד הזה, אצלו ואצל אבא שלו ר' מנחם, שלימד כל ירושלמי מה זה מושג של חסד ולעזור לזולת, לתת לשני, מה זה המושג שלא לחשוב מה מפריד ביני ובינך, אלא כשמגיע אליך יהודי תשתתף איתו בכאב, תשתתף איתו בצער, תראה איך אתה יכול לעזור לו ואל תנוח ואל תשקוט עד שתעזור לו.

"אני מקווה שלא אאכזב, היה לי מה ללמוד והיה לי ממי ללמוד, אני מודה לך על השנים הרבות האלה. אני יודע שבשולחן הזה יש הרבה מאד תקוות בי אבל זה לא אני, אני רק שליח ציבור. אני שליח ציבור של כל מי שיושב כאן, אני שליח של חברי מועצת גדולי התורה שהיינו אצלם והתברכנו מפיהם".


דייטש סיפר לנוכחים כי "התקשרתי היום גם לויז'ניצר רבי וגם לסדיגורא רבי ששניהם נמצאים בחו"ל, דיברתי גם עם המודז'יצר רבי, כחוט השני זה עבר בין כל חברי מועצת גדולי התורה שהם אומרים לנו תחליטו אתם במזכירות אגו"י שיוצאים לדרך, אבל אתם חייבים לדאוג שזה יהיה באחדות וכאן זה המקום לקרוא גם לאנשי דגל התורה ולומר להם, בואו בבקשה תצטרפו אלינו, יש לנו תפקיד קשה ומחייב".

דייטש התייחס גם לדבריו של ח"כ ביטן כי הציבור החרדי לא יצליח להתאחד ואמר כי "יושבים אנשים ואומרים: אתם כציבור חרדי לא תצליחו אף פעם ללכת יחד, ואנחנו ננצל את זה. יושבים אנשים שחושבים כל היום איך אנחנו מנצלים את הפרצה הזו שיש בתוך הציבור החרדי ומנסים לפלג. אם אנחנו נעמוד כצוק איתן ונצליח להוכיח, אנחנו נראה לכולם שפינו וליבנו שווים ואנחנו לא מדברים אחד בפה ואחד בלב, אלא יש לנו רצון אמיתי וכנה יחד עם השותפים שלנו שזה תנועת דגל התורה להוביל את ירושלים, כי ש לנו אחריות ומה שמצפים מאיתנו לא מצפים מאנשים אחרים.

"אנחנו מהרגע הראשון צריכים להיזהר, שלא ניכשל בלשוננו ובמעשנו, שריבונו של עולם יעזור שנצליח לקדש שם שמים ושנעביר מהשולחן הזה את רחשי הלב שיש לנו. אמנם ישבתי הרבה בשולחן הזה, ויכול להיות שהערב בגלל שאני המועמד יש לי הרגשות אחרות, אבל אני רואה פה את הפנים של האנשים וזה אנשים שרוצים דבר אחד - לראות בטוב ירושלים".

דייטש הודה גם לסגן השר יעקב ליצמן ואמר: "כאן המקום להודות לסגן השר ליצמן על המאמץ. היו הרבה אנשים שהטילו דופי, והוא כנגד כל המלעיזים, אני פשוט עומד נפעם מהרצון שלו ומהעזרה שלו. ר' מאיר יכול להעיד על זה שיש אווירה אחרת, בואו ניקח את זה, בואו ביחד נוביל את זה, שנזכה שבקדנציה שלנו נזכה לזה ש'ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים', שנהיה אנחנו האנשים שראויים לעשות את זה מתוך אחדות, אהבת ישראל, מתוך דאגה לירושלים יהודית וטובה יותר, אמיתית יותר, השם יעזור שחפץ השם בידינו יצליח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר