ויהי אור

תיעוד: הגר"ח מפעיל את גנרטור התאורה בבני-ברק

מלווה בנאמני ביתו, הגיע מרן הגר"ח קנייבסקי בערב שבת לבניין העירייה והפעיל את הגנרטור שהאיר את בתי בני-ברק במהלך השבת. הרקע למחזה הנדיר: חיבור גנרטור שבת מהודר לכמה רחובות מרכזיים, לטובת המקפידים שלא לעשות שימוש בשרות חברת החשמל. צפו (חרדים)

עוזי ברק, כיכר השבת | כיכר השבת |
הגר"ח מרים את השאלטר (צילום: עוזי ברק)

מחזה יוצא דופן נרשם בערב שבת בבני-ברק: מלווה בנאמני ביתו, הגיע מרן הגר"ח קנייבסקי לבניין העירייה והפעיל את הגנרטור שהאיר את בתי בני-ברק במהלך השבת.

קודם הפעלת הגנרטור, ביקר הרב יעקב אשר, ראש עיריית בני ברק בביתו של הגאון הגדול רבי חיים קניבסקי. הוא בישר לו כי הפנסים ברחוב רשב"ם וחלק מרחוב חזון-איש הסמוך למגדל המים של העירייה חוברו לגנרטור שבת שבמקום, כדי שתושבי האזור המקפידים שלא לעשות שימוש בשרות חברת החשמל, יוכלו להנות מהאור ללא חשש.

עד כה היה קטע קטן מתאורת הרחוב ברחוב חזון-אי"ש, הסמוך למגדל המים העירוני, בין רחוב נחמיה לבין רחוב האדמורי"ם מנדבורנא (עזרא), מחובר לגנרטור שבמגדל המפעיל את מערכת המים ברחבי העיר בשבתות ובחגים, אך תאורת רחוב רשב"ם, שרובם המוחלט של דייריו מקפיד על אי שימוש בחשמל מחברת החשמל, טרם היה מחובר לגנרטור.

בעקבות זאת, פנה הרב יעקב אשר אל מר אהרון מחלוף, מנהל מחלקת החשמל של העירייה והורה לו לבדוק את האפשרות הטכנית לחבר את פנסי הרחוב גם באזור זה לגנרטור השבת שבמגדל המים.

לאחר בדיקה מקצועית וטכנית של הנושא, ולאחר שווידא את כל הפרטים הקשורים בכך, מסר מר אהרון מחלוף לראש העיר על האפשרות לבצע זאת.

הגר"ח הביע שמחה נוכח הבשורה וסיפר כי לאחרונה ביקש לעיין בספר בביתו בליל שבת, אך נמנע מכך כיוון שהתאורה הגיעה מפנסי הרחוב שהיו בשלב ההוא מחוברים לרשת החשמל המקומית.

הגר"ח קנייבסקי התכבד היום בהפעלת הגנרטור החדש, ומיד לאחר מכן הרים כוסית לחיים ואיחל הצלחה לכל המשתתפים ומזל טוב לראש העיר על אירוסי בנו הבכור בסוף השבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר