'פייק' מאבק?

המאבק נגד יהב: הנציג החרדי נעדר מהדיון לטובת החיידר

למעלה משנה זועקים ב'דגל' כי ראש עיריית חיפה יונה יהב מתעלל בילדים החרדים בכך שמקפח את ת"ת 'נתיבות משה', אך מתברר כי דווקא נציגי החינוך העצמאי מעכבים את מה שנראה כפתרון (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מיכי אלפר ויונה יהב (צילום: באדיבות המצלם ויונתן זינדל, פלאש 90)

במשך למעלה משנה תוקפים ב'דגל התורה' את ראש עיריית חיפה יונה יהב. במרכז הטענות: אפליית הילדים החרדים הלומדים בתלמוד תורה 'נתיבות משה', שלא זוכים למבנה הראוי להם.

מנגד, ראש העיר טען - שוב ושוב - כי המאבק הוא לא על 'נתיבות משה' אלא על השכר של יו"ר 'דגל' המקומית מיכי אלפר. יהב, התנגד למינויו לסגן בשכר, ולדבריו זה מה שהוביל למאבק נגדו.

אך דיווח המתפרסם היום (שני) בעיתון 'מרכז העניינים', מטיל צל כבד על טענות 'דגל', שכן דווקא נציגי 'החינוך העצמאי' הם אלו שנעדרו מהישיבות הגורליות על עתיד התלמוד תורה. כאשר במקביל, ההפגנות והמחאות בעיר הופסקו.

כבר בדיון שהתקיים, לפני כחודשיים, בוועדה לזכויות הילד, ציינה היו"ר ח"כ יפעת שאשא ביטון כי ישנה תחושה שאלפר מנסה להפוך את הדיון הענייני ל'תעמולת בחירות'.

בסיכום הדיונים בוועדה הוחלט לנסות ולהגיע להבנות למען הילדים החרדים. הפגישה נקבעה להתקיים לפני כחודש, בה היו אמורים להשתתף נציג 'החינוך העצמאי', נציג העירייה ויו"ר הוועדה ביטון.

אך, למרבה הפלא, דווקא נציג 'החינוך העצמאי', מי שטוען לאפליית הילדים החרדים, הוא זה שנעדר מהישיבה החשובה.

על פי הדיווח, בסיום הידון הגיעה יו"ר הוועדה למתווה, בית הספר שערי תורה', הזוכה למבנה חדש - אינו מצדיק את קיומו, בשל כך שרוב התלמידים לא ממשיכים במסגרות חרדיות אלא בבתי ספר תיכוניים, ולכן הוא ייסגר והתלמידים החרידם של 'נתיבות משה' יזכו לקבל את המבנה החדש.

אך, הגורמים שעסקו במתווה הפשרה, נדהמו לגלות כי נציגי 'החינוך העצמאי' ושאר הגורמים המעורבים במאבק מתעלמים מהמתווה ולא מגיבים להצעה.

"נראה שכעת מובן לכל" התבטא גורם בעיר: "המאבק בחיפה הוא מאבק פוליטי בלבד. על שכר של סגן ראש עיר. לא סתם ב'אגודה' תומכים ביהב. יש למישהו ספק שאם היה מדובר בראש עיר בעייתי לחרדים שליצמן היה תוקף אותו? אבל גם הוא נחשף לתמונה האמיתית".

בועד ההורים של בית הספר "נתיבות משה" בקרית שמואל, מסרו בתגובה: "כשם שלפני עלות השחר מגיעים רגעי החושך הגדולים ביותר, נראה כי גם לפני החלפתו של יהב בראשות העיר מגיעים הספינים השקריים והמחוצפים ביותר. במסגרת אחיזת העיניים המתמשכת הגיעו דיווחים המתארים אסיפה מיותרת שנועדה לעסוק ולא בפעם הראשונה, בפתרון מביש שקודם על ידי עיריית חיפה שרואה יעד עליון בהוצאת תלמוד תורה משגשג מקרית שמואל.

"לאור מדיניות מחפירה זו הוצע רעיון מגוחך על פיו ייסגר בית ספר של החינוה"ע הנמצא בתוככי חיפה ובמרחק נסיעה של כעשרים דקות מקרית שמואל, ואליו יעבור ת"ת נתיבות משה. הצעה גרועה זו שנועדה לנסות ולהסיר מהעירייה את הלחץ הציבורי הכבד שהופנה אליה, כמובן שאיננה רלוונטית ואינה נושאת שום פתרון למאות תלמידים הלומדים בקרית שמואל בתנאים שנודעו לכל כבית הספר הצפוף ביותר בארץ.

"יו"ר שס"ג בחיפה מיכי אלפר הוא הנושא בעול המקום ומצוקותיו, ומלווה אותנו באמונה באופן שאין לתארו במילים לאורך שנים קשות ומאמצים כבירים. אין בידינו ההגדרות והסופרלטיבים הנדרשים לתאר את מאמציו והשקעתו בנושא למען התלמידים לאורך שנים על גבי שנים, צעדים שעלו לו אף ברדיפה קשה מצידו של יונה יהב אשר רואה בשלילה מוחלטת פעילות של נציג הדואג ללא לאות לצורכי הציבור הדתי והחרדי בעיר.

"נציין כי לישיבה המתוארת בגוף הכתבה לא הוזמנו כלל. ברור לכל כי היא היתה מיועדת להצגה פוליטית ואחיזת עיניים של פתרון קיים כביכול. מצ"ב מכתבו של מנכ"ל החינוך העצמאי הרב סורוצקין המתייחס לרעיון המופרך שלכאורה היה אמור "לקדם" פתרון למצוקה אמתית, מצוקה שאין לה אח ורע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר