סערה בביתר

מלחמות הספרדים מאיימות על קיום הת"ת

תלמוד תורה ספרדי שהוקם בעיר ביתר עילית נמצא לפני סגירה בשל מאבקים פנימיים של מנהלים ספרדים המתנגדים לת"ת: "להוקיע את העוולה הנעשית בחסות איצטלא של שם שמים" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בתלמוד תורה "תורת חיים", שנפתח לפני מעט יותר משנה, לומדים כ-30 ילדים. עד כה נפתחו בת"ת גני ילדים וכיתות מכינה. תלמוד התורה, בהנהלת הרב אפרים ישראל, נפתח עבור משפחות אברכים ובני תורה ספרדים, בניסיון להמציא מסגרת ספרדית שאינה תחת הגדרת ש"ס או תנועת "המרביצי". (מרביצי תורה ספרדים של הגאון רבי יהודה עדס).

אלא, שבמשך השנה האחרונה, לטענת ההורים והנהלת התלמוד תורה, הם סבלו מהטרדות ואיומים, זאת בשל ניסיון גורמים רבים בביתר, בעיקר אלו המזוהים עם תלמודי תורה מתחרים מש"ס לסכל את הקמת התלמוד תורה.

בתקופה האחרונה הגיע המאבק לשיא חדש: רישיון הת"ת נשלל על ידי רשת הגנים בראשה עומד הרב יצחק גולדקנופף, זאת בעוד הת"ת מחזיק באישורים הנדרשים ממשרש החינוך. גולדקנופף עצמו אמר ל"כיכר השבת" כי לא מכיר את הפרשה המדוברת.

מי שהיה ממקימי התלמוד תורה הוא הגאון רבי חיים אקרמן, ראש הישיבה הגדולה בביתר. הרב אקרמן יצא במכתב חריף שתכנו הגיע לידי "כיכר השבת", במכתבו כתב הרב אקרמן נגד אותם המנסים לסגור את הת"ת: "מעשה שטן מצליח שמנהלי מוסדות האחרים צרה עינם בהצלחתו, ונלחמים בו בכל עוז והאחרון הגדיל בפנייתו לראש העיר שיסיר את רישיון המוסד".

"מצווה להוקיע את העוולה הנעשית בחסות איצטלא של שם שמים. מצווה להציל את הת"ת שהוקם על ידי ובהדרכתי". כתב הרב אקרמן.

מעיריית ביתר לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר