בלעדי

נשיא ביה"ד הגר"ד לאו: "יש סרבניות גט יותר מסרבנים"

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו נפגש עם סגל רבני שירות בתי הסוהר וסיפר על המתרחש מאחורי הקלעים בבית הדין הגדול שבנשיאותו: "יש יותר סרבניות מאשר סרבנים. זו האמת" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב הראשי במשרדי שב"ס (צילום: באדיבות המצלם)

הרב הראשי ונשיא בית הדין הגדול, הגאון רבי דוד לאו, נפגש עם סגל רבני שירות בתי הסוהר וסיפר על המתרחש מאחורי הקלעים בבית הדין הגדול שבנשיאותו: "יש יותר סרבניות מאשר סרבנים. זו האמת".

במהלך דבריו אמר הרב הראשי לסגל הפיקוד: "בדרך כלל אני שולח לכאן אנשים, סרבני גט. אולי גם סרבניות. צריך לזכור, יש יותר סרבניות מאשר סרבנים. זו האמת שהציבור לא כל כך מודע לה. יש יותר נשים מסרבות לקלב גט, מגברים שמסרבים לקבל גט".

הגר"ד לאו עקץ את התקשורת שעוסקת רק בסרבני גט: "התקשורת מציגה תמיד פן אחד ומטבע הדברים, גם לכאן בתי הכלא, סרבנים. ולא כל כך הגיעו עדיין (סרבניות. י-כ), ונקווה שלא תגענה. אני מאוד מקווה שלא נצטרך להגיע לשאלות הללו".

"הסיפור הזה כואב מאוד" הוסיף הרב הראשי: "סיפור של מי שמשתמשים ביכולת שלהם בצורה לא ראויה, ופוגעים בראש ובראשונה בעצמם ובבני המשפחה".

הגר"ד לאו סיפר: "לפני כשנתיים גילנו שיש 'קבוצת תמיכה' של סרבנים בכלא 'מעשיהו'. אחד מהם הגיע אלינו ופתאום שאלתי מאיפה לו כל המידע התורני הזה? מאיפה הוא יודע את הרשב"ם, מהרשד"ם וכו'. על כל פנים, קבוצת התמיכה הזו - פורקה".

"אנחנו יושבים בית הדין יושבים להציל את עצמם מעצמם" סיכם נשיא בית הדין הגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר