אש בדירת המגורים

הנספים: צבי גינזבורג בן השנתיים ואחותו אפרת בת ה-4

הילד צבי גינזבורג בן השנתיים ואחותו אפרת בת ה-4, נספו הלילה בשריפה שפרצה בביתם ברחוב כנסת מרדכי בביתר עילית. 12 דיירים נוספים נפצעו קל-בינוני, ארבעה פונו לבית החולים (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
זירת האסון (צילום: דוברות זק"א)

אסון בלתי נתפס: צבי גינזבורג, תינוק בן שנתיים, ואחותו אפרת גינזבורג בת ה-4, נספו הלילה (שלישי) בשריפה שפרצה בביתם ברחוב כנסת מרדכי בביתר עילית. שלושת אחיותיהן הגדולות יותר, חולצו בשלום מזירת האסון.

מדובר בצאצאים למרן המשגיח רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל, נכדים לנכדו רבי שלמה גינזבורג, ר"מ בישיבת הרי יהודה שבמושב בית מאיר ליד ירושלים ובנו של הגר"א גינזבורג זצ"ל ששימש כמשגיח בפוניבז'.

אבי הילדים הוא ראובן יהושע גינזבורג, אברך בישיבת בית יצחק, ואם המשפחה היא בתו של הרב נתן שפירא מ'מוסד הרב קוק', המשמשת כגננת במוסדות ארחות חיים.

כחצי שעה לאחר חצות הלילה, מתנדבי זק"א סיימו לטפל בגופות הנספים בשריפה הקשה.

פינוי גופות הנספים (צילום: דוברות זק"א)
פינוי גופות הנספים (צילום: דוברות זק"א)

מעיריית ביתר עילית נמסר כי "העירייה יחד עם כל תושבי העיר - המומים, אבלים ומזועזעים על פטירתם הטראגית של שני הילדים הקטנים - אפרת (4) וצבי (2) גינזבורג, שנספו בשריפה הערב בביתם בביתר עילית. בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח וּמָחָה ה' דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", מעט לאחר השעה 21:00 התקבל הדיווח במוקדי החירום וההצלה על שריפה שפרצה בדירה בבניין מגורים בן 5 קומות בביתר עילית.

לוחמי האש וכוחות ההצלה הגיעו למקום והחלו בפעילות לחילוץ הלכודים והדיירים מהבניין ולכיבוי להבות האש, רק כעבור זמן רב התבררו ממדי האסון עם פטירתם של שני הילדים הקטנים.

מלבד שני ההרוגים בשריפה, במקום טופלו עוד 12 נפגעים משאיפת עשן, בהם ארבעה שפונו לבית החולים 'שערי צדק' - צעיר בן 22 במצב בינוני, אישה בת 35, ושני ילדים, בני 7 ו-9, במצב קל. 8 פצועים נוספים ששהו במקום נבדקו ולא נזקקו לטיפול או פינוי.

זירת האסון (צילום: דוברות זק"א)
זירת האסון (צילום: דוברות זק"א)

פאראמדיק מד"א דרור עיני סיפר: "זה אירוע עצוב מאוד, המראה היה קשה, הגענו למקום עם כוחות גדולים בניידת טיפול נמרץ אמבולנסים ואופנועי מד"א, ראינו עשן סמיך יוצא מדירה בקומה מינוס 2 ומחדר המדרגות. בחוץ הייתה המולה, דיירים חולצו ע"י עוברי אורח וע"י כוחות הכיבוי.

"חילצו אלינו 12 ילדים ובוגרים מהם 4 ששאפו עשן, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח, אחד מהם צעיר כבן 22 שסבל מקוצר נשמה ומצבו הוגדר בינוני אשה כבת 35 ושתי ילדות כבנות 7 ו- 9 במצב קל ובהמשך פינינו אותם לבית החולים שערי צדק, 8 אנשים ששהו במקום וחשו ברע נבדקו ולא נזקקו לפינוי".

אלעזר רוט חובש באיחוד הצלה סיפר: "מדובר בטרגדיה קשה -כשהגעתי לזירה יחד עם חובשים נוספים שהיו בסמיכות למקום נתקלנו בלהבות שעולות מחלון הדירה. למרבה הצער פעוט כבן שנתיים וילדה כבת 4 שהיו לכודים בדירה חולצו ללא רוח חיים. צוותי כיבוי פעלו בזירה לחילוץ הלכודים. מרבית הלכודים חולצו במצב קל ובינוני ופונו לבית החולים כשהם סובלים מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן".

האש הבוערת (צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש:)
הכניסה לבית המשפחה (צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש:)

עדת ראיה למקרה סיפרה כי אם המשפחה ובעלה הלכו והשאירו את חמשת הילדים עם השכנה. "התפוצץ מנורת לילה ונפל כנראה על מיטה או משהו, שלושת הילדות הגדולות רצו לשכנה, שני ילדים קטנים נשארו בבית, ילד בן שנה ועוד אחד, וזהו, לא הצליחו להוציא אותם. ההורים הגיעו מירושלים, האמא פה בוכה בוכה".

שכנה נוספת סיפרה כי "האבא והאמא לא היו בבית, הילדה הגדולה בת 12, השאירו אותה לשמור, הבנתי שמנורת לילה נפלה ונשברה וכנראה היתה שריפה. אתם לא מבינים, משפחה עדינה, אנשים פשוטים, טרגדיה. בן שנולד אחרי 4 בנות, איך הם היו מאושרים, פשוט טרגדיה".

ראובן ראובן, מתנדב זק"א צוות ביתר עילית, אמר כי זו טרגדיה בעיר. "קיבלתי הודעה ממוקד זק"א על שריפה בדירה בעיר. כשהגעתי לזירה יצא עשן מחלונות הדירה שבבנין מגורים. לוחמי האש היו במאמצים להשתלט על השריפה. אין לתאר את גודל האסון, כשלוחמי האש עדכנו אותנו על שני הילדים תינוק כבן שנה וילד כבן 5 ללא רוח חיים. מתנדבי זק"א צוות ביתר עילית נמצאים בזירה כדי לטפל בגופות הילדים ואיסוף הממצאים בזירה הקשה".

עדי ראיה התלוננו על איחור רב בהגעת לוחמי האש לזירה, מנגד נטען גם כי רכביהם של כונני ההצלה חסמו את הכביש עבור ניידות הכיבוי.

מדוברות כב"ה מחוז יו"ש נמסר כי "לנוכח טענות ושמועות בבדיקה שלנו עם מערכת השליטה "שלהבת" עולה כי ההודעה הראשונה נתקבלה בשעה 21:08 וצוות כיבוי ראשון הגיע לזירה ב 21:13 ,משמעות 5 דק לזירה ותחילת פעולות כיבוי וסריקה".

מהמשטרה נמסר כי "לוחמי האש השתלטו על השריפה שפרצה בקומה שניה בבניין מגורים בן 5 קומות. מהמקום פונו על ידי מד"א 3 פצועים 1 באורח בינוני ו-2 ילדים באורח קל (על פי גורמי רפואה). בנוסף, ל-4 פצועים הוענק טיפול רפואי במקום.

"במהלך פעולות כיבוי השריפה ובסריקות שערכו הכוחות לאיתור לכודים נמצאו 2 ילדים ששהו בדירה ומותם נקבע במקום על ידי מד"א. הגורם להצתת השריפה טרם ברור ונחקר על ידי המשטרה וכב"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר