פסיקה נחרצת

הגרי"ש אלישיב על פסיקת בג"ץ: חורבן, לעשות זעקה

בג"ץ הורה לבטל לאלתר את ההפרדה העדתית בבית-הספר "בית יעקב" בעמנואל, ואף איים להטיל קנסות של אלפי שקלים על ההנהלה וההורים. אתמול, מתבטא מרן הגרי"ש אלישיב בחריפות על פסק הדין באוזניו של ח"כ מאיר פרוש. "זו גזירה נוראה, חורבן גדול" (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
הגרי"ש על רקע בג"צ (כיכר ואתר בית-המשפט)

לראשונה, דמות רבנית בולטת נגד פסיקת בג"ץ בעניין עמנואל: פוסק הדור, מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א קורא לפתוח בצעדי מחאה נגד בית המשפט העליון, לאחר שפסק נגד בית-הספר בעמנואל וההפרדה העדתית המתרחשת בין כתליו.

הכתב ישראל רוזנר דיווח אמש ברדיו "קול חי" כי בפגישה עם סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש התבטא הגרי"ש בחריפות בנושא, ואמר: "זו גזירה נוראה וחורבן גדול מאוד. צריך לעשות על זה זעקה גדולה".

השבוע החריפו שופטי בג"ץ את התערבותם במתרחש בבית-הספר. הם קבעו נחרצות כי מרכז החינוך העצמאי, האחראי על הפעלת בית-הספר "בית יעקב" ביזה את בית-המשפט בכך שלא הורה לתלמידות האשכנזיות להגיע ללימודים ובכך "נתן יד לסיכול בפועל של ההוראה שניתנה להסיר כל סממן של תופעת האפליה אשר רווחה בבית הספר".

השופטים הורו לראשי החינוך העצמאי לשלם 5,000 שקל בעבור כל יום שבו ימשיכו שלא לבצע את פסק הדין.

השופטים, אדמונד לוי, עדנה ארבל וחנן מלצר הורו לזמן לבית-המשפט כל הורה שסרב לבצע את פסק הדין שניתן לאחרונה. ההורים עלולים להאשם בביזיון בית-המשפט ולקבל קנס כספי או אפילו עונש מאסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר