כינוס בחירות בחיפה

ח"כי 'דגל' עלו להתקפה נגד יהב: "לא יהיה יותר ראש עיר"

'דגל התורה' ערכה כינוס בחירות ראשון בחיפה וח"כי המפלגה יצאו להתקפה נגד יונה יהב. ח"כ גפני התבייש בפגישותיו עמו, מקלב דיבר בשבח מיכי אלפר ויעקב אשר היה החריף מכולם • צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הנאום של ח"כ גפני (באדיבות המצלם)

שבועיים וחצי לבחירות המקומיות בחיפה, וב'דגל התורה' מחריפים את מלחמתם בראש עיריית חיפה, יונה יהב המנהל קרב צמוד עם המועמד עינת קליש רותם.

אמש (מוצאי שבת) הצפינו שלושת חברי הכנסת של המפלגה, היו"ר משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, לחיפה לכנס בחירות ראשון של המפלגה.

הנאומים, שתוכנם הגיע לידי 'כיכר השבת', נשמעו לוחמניים, ובעיקרן מסר אחד: לפעול להחלפתו של ראש העיר המכהן יונה יהב.

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, אמר נאומו: "את חטאיי אני מזכיר, נפגשתי עם יונה יהב לפני שתי קדנציות, היה אצלי במשרד הישן של דגל התורה. זה דבר שלא נתקלתי בו מעולם, אמרתי לו: 'יונה אני רוצה לתמוך בך, יש לי בקשה: תבטיח לי שאת המדרגות בשכונת הדר אל תעצור באזור החילוני, תמשיך את הפיתוח גם באזור החרדי, תתקן את זה', לא מדבר על ישיבות, על חדרים, סמינרים ובתי כנסת, אלא על פיתוח רגיל שאתה עושה בשכונה תעשה גם אצל חרדים, הוא לא הסכים בשום אופן, הוא יעשה פיתוח איפה שהוא מבין שצריך לעשות. הוא אמר לי שהוא לא רוצה את הציבור החרדי כאן, אמר לי 'תלכו לבית שמש ובני ברק' ככה אמר לי".

ח"כ מקלב בנאומו

"הוא לא ייגע באצבעותיו העדינות בחתימה על תלמוד תורה חרדי", הוסיף גפני, "אין בנייה אחת במשך 15 שנה למגזר החרדי. מריבות הוא ידע לעשות, כשחסידות בעלזא רצו בית ספר לעצמם והתייאשו מהעירייה, הוא הלך לבית משפט והפסיד, וניסה עוד פעם ללכת וגם שם הפסיד".

"הייתי מתחבק אתו ומתנשק אתו. אני מתבייש בזה, אבל אנחנו הלכנו בכוח? הייתי בא עם מיכי (מיכי אלפר. א"ר) התחנפנו אליו, דיברנו אליו יפה. לבוא ולהאשים אותנו שהלכנו בכוח? אמרתי לכם, המדיניות שלנו ללכת עם ראש עיר מכהן - לא לריב, עשינו כל מאמץ", טען גפני.

גפני הוסיף ואמר כי "יש כאלה שמפחדים שאם ילכו נגד יונה יהב הוא יפגע בהם, והוא מסוגל לזה. זה חשש מוצדק, כי לאיים הוא יודע. דיברתי אתו על חילולי שבת, הוא פוגע בסטטוס קוו באופן קבוע, אירוע של חציר בעיר, פסטיבלי שבתות של אוגוסט, אירוע שוק הפשפשים, העירייה עושה את זה בשבת. אני יכול למנות על זה הדרך המון דברים שהוא פוגע בנושא של שבת".

ח"כ אשר בנאומו

ח"כ גפני הבהיר כי המועמדת לראשות העיר עינת קליש תיבחר אך גם לה ייעשו תנאים נוקשים באשר לשמירה על הסטטוס קוו: "מערכת הבחירות תעבור ותיבחר עינת קליש רותם, אם היא לא תתחייב על שמירת הסטטוס קוו היא לא תיבחר. אנחנו יש לנו גם עקרונות, לא בגלל שאנחנו בחיפה אנחנו צריכים לכופף את הראש ולעשות מה שרוצים. יונה יהב התחייב למישהו על סטטוס קוו? אצבעותיו העדינות לא יחתמו על סטטוס קוו, אנחנו עומדים על זה בתוקף".

ח"כ אורי מקלב אמר בנאומו כי "אנחנו במערכת בחירות עצמאית, זו הדרך היחידה לשמור על הכוח, אנחנו יודעים את גודל המערכה. יש כאן מערכת שלמה, ענקית ועוצמתית, שפועלת נגד בן אדם אחד, פקידות, ראשי מפלגות, ראשי מחלוקת ואגפים, אנשים שמקבלים משכורת רק כדי להתנכל לפעילות ולרדוף אחד שעומד מול כולם בהצלחה גדולה מאוד".

ח"כ יעקב אשר נשא נאום חריף במיוחד במהלכו כינה את יונה יהב כ"איש משרידי דור המבול". ח"כ אשר הוסיף: "הוא היה ראש עיר ולא יהיה עוד ראש עיר כי מי שעושה כאלו עוולות לא יכול להמשיך להיות ראש עיר ויש צדק בעולם. זה ראש עיר שהפך את המאבק בציבור החרדי לאידאולוגיה. הוא החריב ישיבה פורחת במו ידיו".

במטה החרדי לבחירת יונה יהב מגיבים כי "זו אינה הפעם הראשונה שח"כ גפני מסתתר מאחורי חסינות הכנסת ומשתלח בראש העיר יונה יהב בדברי שקר וקלס. ח"כ גפני הוא זה שהתנגד בועדת איכות הסביבה לפינוי האמוניה וכמעט גזר גזירת מוות על תושבי חיפה. וכל זאת למה? בגלל גחמות אישיות כאשר נציגו במועצת העיר לא קיבל ג'וב בשכר. ח"כ גפני ציין מספר פעמים לפני סירובו של יהב למנות את נציגו כי יונה יהב הוא ראש עיר טוב ואפילו מצוין.

"בתקופת יונה יהב ניתנו לציבור החרדי לא פחות מ-15 הקצאות ומבנים ביניהם: תלמוד תורה תהילת שלמה, בניין גני ילדים סערט ויזניץ, בניין לבית יעקב גור, תשלום על גני ילדים ערוגות לחינוך מיוחד, בניית גני ילדים למוסדות החיים לדוד של הרב שי פרי, בניית גני ילדים עמודי עולם בנווה שאנן, רכישת בניין לתלמוד תורה מורשת התורה, בניית מתנס בנווה שאנן.. הקצאת גג מבנה בית יעקב ברחוב מיימוני לבניית 8 כיתות נוספות, הקצאת קומה לתלמוד תורה צאנז, הקצאת שטח למבנים יבילים לנתיבות משה ועוד ועוד..

"בגלל כל זאת, ובשל הקשר החם של יהב עם ראשי הציבור החרדי, האדמורים, חכמי התורה והרבנים רוב מוחלט של הציבור החרדי המורכב מש"ס ואגודת ישראל תומכים בראש העיר שטובת העיר בראש מעיניו".

(צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)
(צילום)
(צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)
(צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)
(צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)
(צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר