פרסום ראשון

סופית: בן הישיבה שדקר את חבירו זוכה; "לא היה אחראי למעשיו"

בית המשפט החליט לזכות את בחור הישיבה ממודיעין עילית שדקר לפני כחודשיים את חברו בישיבת "כנסת הגדולה", מאחר ולא היה אחראי למעשיו, אך שלח אותו לאשפוז (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הדוקר. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: בית המשפט החליט הבוקר (ראשון) לזכות את בחור הישיבה החרדי ממודיעין עילית שדקר לפני כחודשיים את חברו בישיבת "כנסת הגדולה", מאחר ולא היה אחראי למעשיו.

בהחלטתו, קבע שופט המחוזי-מרכז עמי קובו, כי "מכיוון שהנאשם לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע העבירה, ובהסכמת הצדדים, אני מורה על זיכויו של הנאשם".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", את הבחור הדוקר ייצג עו"ד בן מעוז, שכזכור שידר ביטחון בתוצאה המזכה מראשית ההליך המשפטי, והוביל להסכמה משותפת מול המשטרה, לזיכויו של הנאשם שהיה במצב "פסיכוטי".

במקביל לזיכויו, הוציא בית המשפט לבחור הדוקר צו אשפוז לבית חולים פסיכיאטרי.

עו"ד בן מעוז (צילום: משה (מוזס) בנסון)

כזכור, הצעיר שדקר את חבירו הואשם בעבירה של 'חבלה בכוונה מחמירה'. הפרקליטות פרטה בכתב האישום, כי מסיבה שאינה ידועה, גמלה בלבו החלטה לפגוע בחברו. לשם כך הוא הצטייד בסכין והחביאה על גופו. סמוך לשעה 12 הוא ניגש לחבר ואמר לו: "בוא שניה, אני רוצה לומר לך משהו", אחז בחוזקה בעורפו והובילו לכיוון תאי השירותים שבסמוך.

בשלב זה הוא אמר לו: "אני אראה לך מה זה", שלף את הסכין והחל לדקור אותו. הנדקר ביקש מהנאשם לחדול ממעשיו ונפל ארצה, אך זה לא חדל ממעשיו והמשיך לדקור אותו, עד שתלמיד נוסף הבחין בנעשה, אחז בידו ועצר אותו ממעשיו. "לאחר מכן נמלט הנאשם מהמקום", תארה הפרקליטות.

כתוצאה מהדקירה, נגרמו לצעיר 3 פצעי דקירה חודרים בחזה, פצע דקירה ביד ימין, בריאות בכבד ובכליה. הוא הובהל לבית החולים שיבא, שם אושפז למשך מספר ימים.

בית המשפט שלח את הדוקר, כבר בתחילת ההליך, לאשפוז בבית החולים הפסיכיאטרי 'איתנים', בשל טענות פרקליטו עו"ד בן מעוז כי הוא סובל מרקע נפשי כלשהו.

חוות דעת פסיכיאטרית שנערכה בהוראת בית המשפט על הדוקר, מצאה כי בעת ביצוע המעשה הוא היה במצב פסיכוטי ולא אחראי למעשיו.

תלמיד ישיבה שהגיע ראשון לזירה, תיאר ל"כיכר השבת" את שהתרחש בזירה: "שמעתי צעקות שבחור התעלף, רצתי אל המקום כדי להגיש עזרה, וראיתי את חבר שלי כשהוא שרוע על הרצפה, מדמם, ברחבה שבתוך הישיבה. ניגשתי אליו, ומיד הבנתי שכמובן לא מדובר בהתעלפות, אלא במקרה חמור הרבה יותר. בחורים שעמדו הסמוך הזעיקו מיד אמבולנס. אחרי שהורידו ממנו את החולצה, הבינו כולם שמדובר שזו לא דקירה עם איזה עט, אלא דקירה עם השלכות חמורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר