הקרב על ירושלים

ליצמן: "מי שאומר שדייטש יפרוש - לא מבין מה זה אגודה"

בצאנז ובבויאן נערכו כנסי בחירות עבור מועמדות יוסי דייטש בירושלים • ליצמן: "האחדות ב'אגודה' - תביא לכך שננצח" • פרוש: "יש מצדיקי הדור שאומרים שדייטש ינצח בסיבוב ראשון" (חרדים, בארץ)

סגן השר ליצמן, הערב (באדיבות המצלם)

הקרב על ירושלים: שני כנסי בחירות נערכו הערב (שלישי) לתמיכה במועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר ירושלים, הראשון כנס בחירות של חסידי צאנז בעיר והשני כנס בבית המדרש של חסידות בויאן במעמד האדמו"ר מבויאן.

במהלך כינוס הבחירות של חסידי צאנז, בהשתתפות הרה"צ רבי אברהם הלברשטאם, בן האדמו"ר מצאנז שהגיע מנתניה בשליחות אביו לכינוס, רבני הקהילה וראשי הכוללים, נאמו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש והמועמד יוסי דייטש.

ליצמן אמר בדבריו: "אני לא מצליח להבין איך אפשר היה בערב יום כיפור, לעשות את המחלוקת הזו. הציבור צריך לדעת - לנו לא היה שום קשר למחלוקת הזו. רימו אותנו מהתחלה ועד הסוף".

"אחד הדברים שהכי מפריעים למפלגות האחרות - שאנחנו בתוך אגודה מאוחדים, ובכל המקומות אנחנו הולכים יחד", אמר ליצמן, "האחדות הזו תביא לכך שננצח. אני אומר שוב, יוסי דייטש יהיה ראש עיריית ירושלים".

ליצמן הוסיף כי "אנחנו עדיין רוצים שלום, ויתרנו הרבה עבור זה, לא רק אני. מתפלל לזה כל יום, מקווה מאמין ורוצה עדיין בשלום".

הרה"צ המשפיע רבי אברהם הלברשטאם אמר בכינוס: "מורי אבי שלח אותי לכאן, כיוון שיוסי דייטש הוא שליח נאמן, שכולו מסור לצרכי הציבור. בשם הרבי שליט"א מבקשים מכל אחד לפעול ולהביא קולות נוספים, כדי שבירושלים עיר הקודש מי שיעמוד בראשות יהיה האדם הראוי לכך".

סגן השר מאיר פרוש אמר בכינוס כי "יש את האפשרות שיהיה ראש עיר חרדי, זה צריך להיות ברור. גם עכשיו. זו הפעם הראשונה שהרבי מצאנז הורה לערוך כנס בירושלים לבחירות. כיוון שמדובר ב'עת לעשות'".

"אין לנו שום עניין לעקוץ אחרים", אמר פרוש, "אבל העניין העקרוני צריך להיות ברור; לא חיפשנו מחלוקת, עשינו הכל עבור השלום, וגם עכשיו עדיין רוצים בשלום ואחדות".

פרוש הוסיף כי "על פי הנתונים שיש לנו, לא נראה הגיוני שדייטש ינצח בסיבוב הראשון, אך אני רוצה לספר לכם שיש מצדיקי הדור שאומרים כך, אבל אני אדם פשוט ואין לי את הראיה שלהם. אבל אני כן אומר, שבהתגייסות של כולם כאן, במאמצים והתמדה חזקה - יוסי דייטש עובר את הסיבוב הראשון".

בנוסף, מאות חסידי באיאן בראשות האדמו"ר התכנסו בירושלים בבית המדרש המרכזי. בכינוס השתתפו ראשי הישיבה, רבנים וראשי כוללים. וכן המועמד לראשות יוסי דייטש, סגן השר יעקב ליצמן וח"כ ישראל אייכלר.

סגן השר ליצמן אמר בכינוס הזה כי "משקרים את הציבור כאילו יוסי דייטש יפרוש. כבר אמרתי ואני אומר שוב, מי שאומר זאת לא מבין מה זה אגודת ישראל.

"אחרי שמועצת גדולי התורה החליטה, אחר שכל האדמו"רים הכריעו, הורו לדייטש לרוץ ובירכו אותי בנצחון - ואני אומר לכם; יש לו סיכוי יותר משלוש המועמדים האחרים - מי שצריך לפרוש הם המועמדים האחרים. אם רוצים להציע הצעות ולהצטרף לתמיכה ביוסי דייטש, אנחנו מוכנים לשמוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר