על רקע החוגגים

האסטרטג של עליזה בלוך בראיון ניצחון •צפו

"לא נגררנו למלחמת דת ושמרנו על קמפיין נקי", האסטרטג רוני רימון מסכם בראיון ל'כיכר השבת' את הניצחון הבלתי צפוי של עליזה בלוך על משה אבוטבול בעיר בית שמש (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

המועמדת הדתייה בבית שמש עליזה בלוך, ניצחה את ראש העיר משה אבוטבול בפער של 533 קולות. מי שניהל לה את האסטרטגיה יחד עם מנהל הקמפיין אסף פאסי, הוא האסטרטג רוני רימון, שייעץ בעבר לבכירי הפוליטיקאים בישראל ובינהם בנימין נתניהו.

בראיון ל"כיכר השבת" דקות לאחר הניצחון של בלוך אומר רימון: "אני, יחד עם שותפי לקמפיין אסף פאסי, עשינו עבודה משותפת שלשמחתי הביאה את התוצאה הכל כך לא צפויה הזאת".

רימון מספר, כי חלק מהניצחון נזקף לעבודה שנעשתה בקרב הציבור החרדי שהביאה לתוצאה זו. "לא יודע עדיין את הנתונים המלאים של החרדים שהצביעו" אומר רימון. "אבל אין ספק שהצלחנו להביא למצביעים חרדים לא מעטים שהצביעו לעליזה. מצביעים שהצביעו למפלגה חרדית שרצו להצביע אליה, אבל הצביעו לעליזה בפתק הצהוב או שלא הצביעו לאבוטבול".

האסטרטגיה של מטה בלוך הייתה להרדים את השטח ולא להיגרר למלחמת דת, כמו שמספר רוני רימון: "לא נכנסנו לסוגיה של חרדים נגד חילונים, לא מלחמת דת ולא כלום. אלא קמפיין נקי כמו בכל עיר אחרת על המהות: מי ראש עיר יותר טוב. לא נגררנו למלחמת דת או השמצות, אמרנו תבחרו את המנהל הטוב יותר לעיר הזאת והתוצאה מאחוריכם".

הטענה שנשמעה לאורך כל מערכת הבחירות היא כי לבלוך אין שום ניסיון בניהול עיר מורכבת לאחר שכל ניסיונה הוא ניהול רשת בתי ספר. רימון דוחה טענה זו ואומר, כי "ניסיון, לא אומר שהוא ניסיון טוב. במקרה של בית שמש רוב התושבים הצליחו להבין שהניסיון עם אבוטבול לא היה טוב ואנחנו נצביע למישהו שיכול להפוך את חיי היום יום שלנו לטובים יותר".

"ניסו לגמד אותה שהיא הייתה רק מנהלת בית ספר", מוסיף רוני רימון, "כשהם שוכחים שרון חולדאי הגיע לתפקיד שלו מעמדת מנהל בית ספר בתל אביב. אנשים שהם מנהלים יכולים לנהל בצורה טובה מאוד, והנה, הצלחנו לשכנע את הציבור שהעליזה בלוך מנהלת יותר טובה לעיר הזאת".

כשלקחת את התיק הזה עליך, חשבת שיש סיכויים?

"חשבתי שיש סיכוי, כמובן שלא חשבתי שיש וודאות. אנחנו רואים את התוצאה כמה שהיא צמודה, כי יש ציבורים שמצביעים בצורה מסוימת מסורתית, אבל עובדה שהצלחנו לשכנע ציבורים בתוך הציבור החרדי שטובת העיר היא להיות ענייניים ולהצביע על פי מי יסדר להם את העיר יותר טוב, מי יתקן את כל הליקויים בעיר, ומי ידאג לפתח ולהאדיר את העיר הזאת, ואני שמח שהצלחנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר