הקרב בצפת מתחמם

ש"ס ל'דגל': "שכנעתם אברכים ספרדים למרוד בגר"ש כהן"

"חציית קו אדום" - כך מכנים בש"ס-צפת את התנהלות דגל התורה לטענתם בקרב על הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר, בהתמודדות בין נציג הרוב החרדי גלבך לאיש הליכוד הנתמך בידי 'דגל' (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גלבך, עם יו"ר ש"ס השר דרעי (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: סגן ראש עיריית צפת נהוראי לחיאני, מש"ס, שיגר היום (רביעי) מכתב ליו"ר דגל התורה בצפת, בו הוא כותב כי התנועה הליטאית חצתה את כל הקווים האדומים, בפעילותה למען בחירתו של מועמדה לראשות העיר, איש הליכוד שוקי אוחנה.

לחיאני מאשים את דגל התורה בפעילות שכנוע אברכים ספרדים, שאמונים על הוראתו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן להצביע עבור המועמד החרדי נחמן גלבך.

במכתבו ליו"ר 'דגל' הלל קרליץ מבקש תחילה לחיאני מדגל התורה להצטרף לגוש החרדי וגולל את השתלשלות האירועים, מזווית ראייתו: "לצערנו הרב, בשל פיצול חרדי בסיבוב הראשון, נגרם שגלבך לא גרף את 40% הנדרשים, ואנחנו ממשיכים לסיבוב שני מול מר שוקי אוחנה, שנתמך על ידכם".

"מיד לאחר היוודע התוצאות, ישבנו בינינו חברי ש"ס, חב"ד ואגודת ישראל, והחלטנו מתוך אחריות לעיר ותושביה להסיר את מועמדותו של גלבך ולהצטרף לאוחנה. נפגשנו לישיבות משא ומתן, סיכמנו וליבנו את דרישותינו, לטובת העיר צפת ותושביה, ונראה היה כי אנחנו במסלול הנכון להחזיר את השלום והאחדות לעיר".

"אלא שפזיזות יתרה והיכנעות לקומץ פעילים במחנהו של אוחנה, פעלו בכל כוחם ומרצם לטרפד את ההסכמים שנחתמו איתנו, במטרה למנוע ''מהחרדים'', כלשונם, 'להצטרף להנהגת העיר', וזאת למרות היותנו רוב ברור ומכריע, 5200 קולות!!!".

המכתב החריף (צילום מסך)

לדברי לחיאני, "לצערנו הרב, לא זאת שלא חברתם לגוש החרדי בסיבוב הראשון, אתם ממשיכים את תמיכתכם בשוקי אוחנה גם בסיבוב השני - כשיש מועמד חרדי אחד! ובו בזמן לתת לו לגיטימציה להחלטתו להיכנע לקומץ פעילים וחברי סיעת הליכוד, ועוד חברים מתוך המחנה החרדי... לבטל את ההסכם עם הגוש החרדי, ולשלוח אותו לאופוזיציה".

"בהחלטתכם, הפקרתם למעשה את הרוב החרדי, צרכיו, מוסדותיו ועולם התורה התלוי בו", כותב לחיאני. לדבריו, "הגוש החרדי ונחמן גלבך הוכיחו כי לא אגו הוא עניינם ועל כן אף הסכימו לוותר על ראשות העיר לטובת אוחנה".

"אולם לא די בכך, ובימים האחרונים התנהלותכם הפכה לשבירת כללי היסוד של הציבור החרדי 'ועשית ככל אשר יורוך', כאשר פעילי ת' (דגל) הולכים לשכנע בוחרים האמונים על מצוותו של נשיא מועצת החכמים מרן הגאון רבי שלום כהן אשר הורה לתמוך בגלבך".

גלבך קורא ל'דגל' להצטרף אליו (מנהל אולפן: אריאל ליבא. צילום: כיכר השבת)

לסיכום כותב לחיאני: "איננו חפצים במחלוקת ובבחירות, אולם כשהמצב שיש מועמד שמעוניין להדיר את רוב הציבור החרדי, לא נותרה לנו ברירה אלא להתמודד ולקוות לישועת השם".

"לכל אורך הדרך הדגיש גלבך שוב ושוב, כי לא תקופח שום קהילה או מפלגה, וכולם, מי שהצביע לו ומי שלא, יהיו שותפים להנהגת העיר. אנחנו קוראים לך", כותב איש ש"ס ליו"ר דגל הצפתית: "בוא תצטרף אלינו ותוביל את האחדות החרדית, בלי משחקי הפרד ומשול. כולם יקבלו בשווה ובשקיפות, מתוך יושרה ואמון בין הנציגים".

לחיאני מסיים ופונה ישירות להלל הורביץ, יו"ר דגל התורה בצפת: "בידך לשנות את המציאות בעיר, ולהפוך אותה לטובה והוגנת יותר. אל תעמוד מנגד. עתיד הציבור החרדי מונח על כתפיכם".

בתגובה, אומר יו"ר 'דגל' המקומית ל'כיכר השבת': "כלל לא קיבלתי את המכתב. זה רק ספין. הם מעבירים לתקשורת דברים, ואפילו לא מעבירים אותם לאנשים אליהם הם מיועדים. זו ההתנהלות שלהם. אם היה חשוב להם שאני אראה את המכתב, הם היו מעבירים לי אותו. כנראה היה חשוב להם שהתקשורת תראה. אז שיתעסקו עם התקשורת, זה לא רלוונטי אלי...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר