"הוכח שוב"

כך דיווח 'המבשר' על ניצחונו של משה ליאון

עיתון 'המבשר' של 'שלומי אמונים' מדווח על ניצחונו של משה ליאון בירושלים - בו לא תמכו - שהוכח שוב שהיה סיכוי למועמד חרדי, זאת לצד התקפה נגד 'דגל' על הבחירות בצפת (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ליאון בחגיגת הניצחון (צילום: שלומי כהן)

סיעת 'שלומי אמונים' הימרה בסיבוב השני של הבחירות המקומות על מועמדותו של נחמן גלבך בצפת - אך הוא הפסיד לשוקי אוחנה, ובירושלים, לאחר ההפסד עם יוסי דייטש, סירבו לחתום על תמיכה במשה ליאון.

הבוקר (רביעי) עיתון 'המבשר' מדווח לקוראיו על תוצאות הסיבוב השני בירושלים, כי "בתום מרוץ צמוד בסיבוב השני בירושלים, הוכח שוב כי אם הציבור החרדי היה מתלכד סביב מועמד אחד, היה היום בירושלים ראש עיר חרדי ברוב קולות ברור".

עוד נכתב כי "לאחר חודשים ארוכים של קמפיין בחירות מהמועמדים השונים, ולאחר סיבוב שני של בחירות בעקבות אי ההגעה של אף מתמודד לרף 40 האחוזים בסיבוב הראשון, נבחר משה ליאון לראשות עיריית ירושלים, כאשר הוא זוכה לכ-51.5 אחוזים מכלל הקולות, שהם כ־108 אלף קולות".

לפי העיתון, "נתונים אלה מוכיחים כי משה ליאון לא הצליח להביא את הקולות שהבטיח מהציבור החילוני, והם גם מראים את האמור, כי גם בקמפיין של חרדים מול חילונים, לו כל הציבור החרדי היה מתלכד מאחורי מועמדותו של הרב יוסף דייטש, הוא היה נבחר לראשות העיר ברוב מוכח".

בנוגע לתוצאות בצפת, הכותרת הבוקר בביטאון 'שלומי אמונים' 'המבשר' היא: "אלפים מתושבי צפת החרדים קידשו שם שמים והצביעו למועמדם של גדולי ישראל", עוד נכתב כי "בצפת כמו בירושלים: שוב הוכח שאם 'דגל התורה' היתה חוברת לכל חלקי הציבור החרדי, המועמד החרדי היה מנצח בבחירות".

בכותרת המשנה נכתב על ההפסד בצפת כי "לנוכח ההימנעות מריצה חרדית מאוחדת בבחירות לראשות העיר התברר בתום ספירת הקלפיות: שוקי אוחנה ניצח בבחירות לראשות העיר". העיתון מצטט את דבריו של נחמן גלבך: "אני מודה לגדולי ישראל מכל העדות והחוגים שנתנו בי את אמונם, ולפעילים הרבים שהתמסרו במשך שבועות ארוכים למען הצלחתה של היהדות הנאמנה".

העיתון מביא את דבריו של סגן השר מאיר פרוש כי "אם דגל התורה היו מקבלים את הנתונים שלנו וסומכים עליהם, הרב יוסי דייטש היה היום ראש העיר ירושלים, והרב נחמן גלבך היה היום ראש העיר צפת".

העיתון מציין את האכזבה: "בצער רב התקבלה בריכוזים החרדיים ההודעה על ההפסד של היהדות הנאמנה, בעקבות הפילוג בציבור החרדי, ותמיכתה של 'דגל התורה' במועמד החילוני שוקי אוחנה. לאחר מערכת בחירות סוערת, ובעקבות החלטתה של 'דגל התורה' לתמוך במועמד החילוני, החמיצה היהדות הנאמנה בצפת הזדמנות היסטורית להעמיד בראשות העיר יהודי חרדי הנאמן לתורה"ק ולמרנן ורבנן שרי התורה והחסידות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר