סערת הריקודים

מכתב למנהלת הסמינר: "זו בושה וחרפה"

הפולמוס סביב הריקודים בחצר הסמינר 'החדש' בי-ם נמשך, מכתב בשם "הורים כואבים" הופץ בסמינר. גורמים בסמינר מתייחסים לראשונה לסערה: הכל לפי הוראת הרבנים (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלמת)

בסמינר החדש ברחוב מלכי ישראל 57 בירושלים הופץ היום מכתב חריף שנשלח למנהלת התיכון הגב' יוכבד פרצוביץ יומיים לאחר מסיבת הניצחון בחצר הסמינר למחרת הניצחון של משה ליאון, בסמינר החדש ובתיכון הסמוך לו לומדות 2100 תלמידות ב-47 כיתות, לאירוע ההרקדה שוחררו גם תלמידות התיכון (כיתות ט' עד י"ב), הורים לבנות הלומדות בתיכון שיגרו מכתב למנהלת בו הם מביעים את כאבם נגד אירוע ההרקדה. לטענתם הרב ישראל ליברמן (בנו של המנהל הרב ישעיהו ליברמן), נתן את האישור להרקדה הרשמית לכבוד ניצחונו של משה ליאון.

פרסום התיעוד מתוככי הסמינר עורר סערה בסמינר ול'כיכר השבת' נודע, כי המורות דאגו לעדכן את התלמידות, כי הנהלת הסמינר קיבלה את כל ההחלטות בימי הבחירות ולאחריהם בהתייעצות עם רבני הסמינר.

על המכתב שהופץ היום בתיכון חתומים "הורים כואבים", אך לפי התוכן הוא נכתב על ידי הורה המשתייך לפלג הירושלמי בציבור הליטאי שתמכו בעופר ברקוביץ בסיבוב השני בבחירות לראשות העיר ירושלים וכאבו את הריקודים:

"לכבוד המנהלת גב' פרצוביץ שתחי'

שלום וברכה

בחלוף יומיים מהריקודים והמחולות בחצר הסמינר והשכל והדעת מתחילים לחזור למקומם, זה הזמן להעלות על הכתב את מה שתמהו הורים רבים על מה פרצה השמחה, הרי זה בושה וחרפה"

"וכמו שאמר אחד ההורים שאפשר להמליץ את אמרתו של דוד המלך: "הקשיבה אל רינתי כי דלותי מאוד" וכפרושם של המגידים שכשאתה מקשיב על מה אדם מלא רינה ושמחה הנך מבין כמה דל ומסכן הוא"

"ולא נרמה את עצמינו שהשמחה הייתה על כבודם של גדולי הדור כי הרי כל בר דעת יודע שאילו זכינו וכל הציבור החרדי על כל עדותיו כולל החסידים ובני תורה היו בדעה אחת ובוחרים את משה ליאון ואכן היה נבחר, האם גם אז היינו עושים את החגיגות? בוודאי ובוודאי שלא, כי כל החגיגה הוא כי נצחנו חלקים אחרים מהציבור החרדי ששומעים לרבותיהם, וזה הבושה והחרפה"

"האם נתתם את הדעת כשניתנה ההוראה לבנותינו לרדת לריקודים, שיש בסמינר עשרות בנות ומורות רבות עם דעה אחרת וזה דוקר להם כמדקרות חרב???? וזה הבושה והחרפה"

בהמשך המכתב נכתב "והנני לצרף כאן כמה שאלות שייתכן שישאלו אתכם הבנות, וכדאי להכין תשובה מראש: כיצד יתכן ששישה אנשים הובטחו והתברכו לפני חודש ע"י גדולי הדור שהם יכהנו כראשי עיר, כל אחד במקום אחר 3 חרדים ואלו הם: הרב פינדרוס לאלעד, הרב אבוטבול בבית שמש, הרב רוזנטל בקרית יערים. התוצאה ידועה לכולנו כדלהלן:

הרב פינדרוס נפסל בבית המשפט

הרב אבוטבול הפסיד בבחירות

הרב רוזנטל נלקח לגנזי מרומים

רק שלושת המועמדים החילונים שנתברכו ע"י גדולי הדור ואלו הם: גב' קליש מחיפה, מר אוחנה בצפת, ומר ליאון בירושלים רק עליהם חלה הברכה, וכי הברכה מתקיימת רק בחילונים ולא על חרדים????

רק הם מועמדיהם של גדולי הדור????"

"התשובה האמתית" מסביר ההורה "כי מרן הגר"ח קניבסקי ראשו וכולו בתורה ובארבע אמות של הלכה וכל הפרסומים בשמו הם שקר וכזב"

בסיום מאשים ההורה שכתב את המכתב וכותב למנהלת "מי כמוך יודעת שרבים רבים ממצביעי דת לא היו מתקבלים לסמינר שלנו, כי אינם עומדים בתקנות!!!! ואילו מצביעי עץ רובם ככולם היו מתקבלים על מגש של זהב לולי שהם היו נמנים על בני התורה, ואם כן שוב פורצת השאלה על מה הרקדתם את בנותינו????????".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר