בפשיטה במאה שערים

8 עצורים על רקע הקטטות ב'שול' הברסלבאי

בית הכנסת המפורסם של ברסלב, שזוהה כל השנים עם הפלג הוותיק בחסידות, עומד במרכזו של מאבק עם חברי קהילת 'שובו בנים' שמנסים להיכנס אליו. המשטרה עצרה 8 חשודים שהתקוטטו במקום (חרדים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

בתום חקירה סמויה, משטרת ישראל עצרה היום (רביעי) בשכונת מאה שערים 8 חסידים בחשד שהשתתפו בתקיפות וקטטות אלימות שהתרחשו בחודשים האחרונים בבית הכנסת המיתולוגי של חסידות ברסלב במקום, ה'שול', כמו גם פגיעה ברכבים ובתי עסק סמוך לשער שכם ושדרות חיים בר-לב בעיר.

חקירת המשטרה החלה בעקבות מספר דיווחים ותלונות שהתקבלו בחודשיים האחרונים, אודות קטטות ותקיפות אלימות, במרכזן בית הכנסת הברסלבאי המפורסם, שזוהה כל השנים עם הפלג הוותיק בחסידות, שלאחרונה נאבק למנוע את כניסתם של חברי קהילת 'שובו בנים' אליו.

כאמור הגיעו כאמור גם לא מעט תלונות על מקרי תקיפה על רקע לאומני או אחר, בסביבות שכונת מאה שערים או במזרח ירושלים.

כוחות משטרת ישראל, ששילבו גביית עשרות עדויות, שימוש במגוון אמצעים מתקדמים ועבודת מודיעין ממוקדת, הצליחו לאתר את זהותם של חשודים מרכזיים שלקחו חלק פעיל בתקיפות וגרימת הנזקים.

אחת הכניסות האחרונות של 'שובו בנים' ל'שול' (צילום ארכיון: מתוך 'מחאות החרדים הקיצונים')

היום כאמור הגיעו כוחות משטרת ישראל, גלויים וסמויים, לשכונה הירושלמית, וביצעו שורת מעצרים ממוקדים של שמונה חשודים בגילאי 15-50, תושבי העיר.

כלל החשודים נחקרים בשעה זו במשטרת ישראל בחשד לתקיפה הגורמת חבלה של ממש, איומים, היזק לרכבים ולרכוש, התפרעות במקום ציבורי ועבירות נוספות. עם סיום חקירתם, יוחלט מי מהחשודים יובא בפני בית המשפט לדיון בעניינו.

מדוברות המשטרה (ירושלים) נמסר: "המשטרה תנקוט ביד קשה ובלתי מתפשרת כנגד כל עבירה שיש בה גילויי אלימות, תקיפה וגרימת נזק, ותפעל בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת להגיע למעורבים, להביאם לחקירה ולמצות את מלוא חומרת הדין עמם".

"משטרת ישראל לא תאפשר לאף גורם או קבוצה של קיצוניים להתנהג בצורה בריונית ועבריינית העלולה לפגוע באדם אחר, ביטחונו או רכושו", ציינו במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר