אלימות, הצקות ופשקווילים

גילתה שהותקפה וחשפה את משפחתה לאיומים והכפשות

הסיפור שמטלטל את המושב החרדי בצפון: צעירה בת המקום שסיפרה להוריה שקרוב משפחתם נהג לתקוף אותה באכזריות לאורך שנים רבות, 'העזה' להתלונן נגדו - ומאז חייהם הפכו לסיוט מר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

שמואל, אב למשפחה חרדית ברוכת ילדים המתגוררת במושבה יבנאל, חשוף לאחרונה לאיומים על חייו, הטרדות קשות ופשקווילים מכוערים, כל זאת משום שהוא מגבה את בתו שהתלוננה כי הותקפה באופן אכזרי.

הפרשה, שנחשפה בתוכנית 'קשר השתיקה' (בהגשת צופית גרנט), החלה בעבר הרחוק, אלא שאז אף אחד לא ידע עליה - למעט שניים: בתו של שמואל ואחיו; "המותקפת והתוקף".

בראשית שנת תשע"ז חשפה פייגי (הבת) בפני משפחתה ובפני פסיכולוגית, כי לאורך שנים רבות, מאז היותה ילדה קטנה, נהג דודה, אח אביה, לתקוף אותה באכזריות בשלל הזדמנויות. כדי שלא תספר על כך לאף אדם בעולם, היה הדוד - כך לטענתה - משלם לה סכומי כסף שונים, ואף היה מפעיל מולה מניפולציות רגשיות ואחרות.

למזלה, הוריה האמינו מיד לסיפור חייה הנוראי, כשהדבר 'מתחבר' להם להתנהגויות מוזרות רבות שלה בעבר, שכעת הבינו שהן מעידות על הפגיעה הנוראה שחוותה ברוב שנות ילדותה ובחרותה.

התקיפה המתמשכת אליה נחשפה המשפחה, הסבירה גם את האשפוזים הרבים של בתם, בשל אנורקסיה ותופעות נלוות דומות.

הצעירה שהותקפה, עם צופית גרנט (מתוך 'קשר השתיקה', רשת 13)

בשיחה ל"כיכר השבת" מתארים קרובי המשפחה: "האבא והאימא נכנסו לפאניקה, התחילו לבכות ונכנסו למשבר לאורך תקופה, עד שהתעשתו והחליטו שחייבים לעצור את הפוגע" - כאמור בן משפחתם.

אלא שהשמועה התפשטה גם בקרב המשפחה המורחבת, ואחד מתוכה פרץ ערב אחד לביתו של שמואל ואמר: "שמעתי מה קרה. התוקף פוחד ורועד מזה שאתם עומדים להגיש תלונה במשטרה. תדעו לכם: אח לא מגיש תלונה נגד אח. אל תעזו".

קרוב המשפחה מוסיף ומתאר: "כשהבנו שהסיפור כבר הולך ומתפרסם, אמרנו לפייגי שאין ברירה; 'הסיפור התפוצץ, ואת חייבת הרגע להגיש תלונה', להכות בברזל בעודו חם. היא אכן פנתה למשטרה, והגיע אליה חוקרת וגבתה ממנה עדות מפורטת".

אך מרגע הגשת התלונה, החיים של שמואל ומשפחתו הפכו לגיהנום. הם כל הזמן סופגים איומים קשים, ושמועות בוטות כי המתלוננת שקרנית וחולת נפש.

אחד מהפשקווילים (המצונזרים)

"הרבה מחרימים אותנו, לא מדבר איתנו", מספרים בני המשפחה ל'כיכר השבת', "והרחוב מלא בפשקווילים מכוערים נגד שמואל, אביה של המתלוננת פייגי".

אלא שבכך לא די. בשלב מסוים הרכב של אם המשפחה נמצא כשהוא עולה בלהבות, ומאותו יום המשפחה, ששכרה בינתיים את שירותיה של עו"ד עידית רייכרט, חיה בפחד ממשי.

"אנחנו רק מחכים שזה ייגמר: ברגע שיוגש כתב אישום נגד התוקף, הוא ואנשיו יבינו שזהו זה - וההתקפות והחרם נגדינו ייפסקו", מסיים בן המשפחה בכאב.

יצוין, כי רבים מהתושבים המתנכלים למשפחה, חוששים מפרסום פרטי המקרה - שחלקם דווחו בתוכנית התחקירים 'קשר השתיקה' (רשת 13), ורובם עתידים להגיע לתודעה הציבורית בחלקה השני, העיקרי, של התכנית, שישודר ביום שני הקרוב.

מעורך הדין המייצג את החשוד בתקיפה ואנשיו נמסר בתגובה: "מרשיי נחקרו במשטרה והכחישו מכל וכל את העבירות אשר יוחסו להם. מרבית בני המשפחה התאחדו כנגד טענות המתלוננת, וזאת על רקע ידיעתם הברורה כי אין שחר לתלונתה, אשר הוגשה בעקבות סכסוך ירושה מר בין הוריה לבין יתר בני המשפחה".

עו"ד עידית רייכרט (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר