"היה מגעיל מאד"

ניצחון לבית הכנסת: העירייה פיצתה ב-2.5 מיליון דולרים

בית הכנסת 'תפארת ברוך' של קהילת 'שומרי תורה' בעיר קליפטון שבניו ג'רזי, ניסה במשך למעלה מ-10 שנים להתרחב אך נתקל בקשיים רבים, שהערימה הרשות המקומית (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בית הכנסת 'תפארת ברוך' (צילום: ארכיון אגודת ישראל בארה"ב)

עירייה במדינת ניו ג'רזי, פיצתה קהילה חרדית בסכום נכבד, לאחר שנתבעה על צעדים בהם נקטה כדי למנוע הרחבת בית הכנסת של הקהילה.

בית הכנסת 'קהל תפארת ברוך' של קהילת 'שומרי תורה' בעיר קליפטון שבניו ג'רזי, ארה"ב, פוצה בסכום של 2.5 מיליון דולרים, לאחר למעלה מעשור בו הוכשלו התוכניות להרחבתו ולהקמת מקווה במקום.

על פי עסקנים מקומיים, הקהילה תבעה את העירייה על כל הכספים ששולמו בדרך לאישור הבנייה המיוחל. בשיחה עם אתר Hamodia.com, סיפר דוד גרוס, נשיא בית הכנסת ובכיר ב'אגודת ישראל ניו ג'רזי', על התנכלות העירייה להרחבת בית הכנסת:

"רכשנו בכוונה תחילה שלושה מגרשים צמודים זה לזה, שלא היו זקוקים לשום שינוי בכדי לבנות בהם, אבל ועדת הבנייה העירונית התחילה לבוא עם פרשנויות חדשות לחוקים".

"יותר מפעם אחת הוועדה סיפרה לנו על פרשנויות אלו יום אחד בלבד לפני ישיבות ועדה, וכל העניין היה מגעיל מאוד. היה די ברור שהם עושים כל שביכולתם כדי להביא לגרירת רגליים בתהליך הזה, ככל הנראה מתוך תקווה שאנחנו פשוט נוותר".

מי שייצג משפטית את בית הכנסת זו אגודה שהוקמה לצרכים אלו, ואשר מסייעת בחינם לארגוני דת שרשויות מקשות עליהן. היא כבר הביאה להצלחות ביישובים רבים נוספים.

חברי 'תפארת ברוך' מקווים להגיש בקרוב את התוכניות הסופיות להרחבת הבנייה, ומתכננים להקדיש ספר תורה חדש בתקופת חג השבועות, לכבוד הצוות המשפטי שייצג אותם ללא תשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר