פרסום ראשון

משרד התקשורת יכריע בעתיד קווי הנייעס

בכוונתו של משרד התקשורת לאסור על ספקי המידע הקולי לקבל את חלקם בהכנסה מדקות השיחה לשרותי התוכן • המשמעות: מכה אנושה לקווי הנייעס • כל הפרטים (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: מאבק משרד התקשורת בקווי המידע, בסוף השבוע הוגש בג"ץ נגד משרד התקשורת. כפי שפורסם, משרד התקשורת מתכנן רגולציה אשר תפגע אנושות בצרכני וספקי קווי המידע הקול הנפוצים במגזר החרדי.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בכוונת משרד התקשורת לאסור על ספקי המידע הקולי לקבל את חלקם בהכנסה מדקות השיחה לשרותי התוכן. זאת במטרה לצמצם את השימוש בשרותי מידע קולי בקרב הציבור, ובמטרה שהציבור ישלם על שרותים אלו בנפרד, בשונה מהמצב היו בו דקות שיחה אלו כלולות בחבילת הדקות.

מרגולציה מתוכננת זו חברות התקשורת נהנות, שכן צרכני הסלולר ינצלו פחות דקות מהחבילה עליה שילמו, וחברות הטלפונים הנייחים ישמרו את חלקם של ספקי המידע בהכנסה משרותי המידע אצלם, ולא יצטרכו להעביר חלק זה לספקי המידע.

"הציבור הוא הנפגע העיקרי מהמהלך". אומר אחד מבעלי הקווים ל'כיכר השבת'. לדבריו, "חלק משרותי המידע הקולי אותו הוא רגיל לקבל ייסגרו, ואותם הקווים שישרדו יגבו מהציבור תשלום נפרד אותו הציבור לא משלם היום".

השימוע זה קודם על ידי משרד התקשורת בחשאי ובסודיות מבלי לפרסם אותו בקרב הנפגעים. היחידים שקיבלו את השימוע ממשרד התקשורת היו חברות התקשורת שייהנו מהרגולציה המתוכננת ולא הציבור שיפגע ממנה.

יצוין, כי משרד התקשורת סגר את האפשרות של הציבור להגיב לשימוע, כל זאת כאשר הציבור לא מודע בכלל לרגולציה המתוכננת אשר תפגע בו.

כנגד צעד פוגעני זה, אחת החברות פנתה למשרד התקשורת בדרישה לפרסם את דבר השימוע בקרב הנפגעים, ולהאריך את המועד להגשת התגובה עד אשר הציבור ידע מהשימוע הפוגעני כלפיו ויתאפשר לו להגיב. זאת בעוד משרד התקשורת מתעלם מהבקשה.

ביום 28.1.2019, לאחר שמשרד התקשורת סגר את האפשרות להגיב לשימוע, אחת החברות הגישה בג"צ כנגד משרד התקשורת בנושא זה, בדרישה להאריך את המועד להגשת התגובות על ידי הציבור, ופרסום דבר השימוע בקרב הציבור שנפגע מהרגולציה המתוכננת, ולא רק בקרב חברות התקשורת שנהנים ממנו.

לאחר הגשת הבג"צ וכתוצאה ממנו, משרד התקשורת התקפל, והאריך את המועד להגשת התגובות עד לתאריך 10.2.2019.

עדו שגב, מנהל תחום בכיר רישוי חברות במשרד התקשורת מסר בתגובה: "השימוע פורסם באתר משרד התקשורת ובאמצעות הודעה לעיתונות וכל גורם שהיה מעוניין יכול היה לשלוח התייחסות. המועד להגשת התייחסות הוארך עד ליום 10 בפברואר 2019".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר