הגשת רשימות הח"כים

ב'דגל' ובש"ס הרבנים יתכנסו; ב'אגודה' העסקנים כבר בחרו

מועצות גדולי וחכמי התורה של 'דגל התורה' וש"ס יתכנסו השבוע לקביעת רשימת חברי הכנסת - אך דווקא ב'אגודת ישראל', כך מסתבר, כינוס 'המועצת' לאשר את רשימת הח"כים - אינו נדרש (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני, ליצמן ודרעי (צילום: אהרון קרון, יונתן זינדל ויהודה חיים - פלאש 90)

מבין שלוש המפלגות החרדיות, רק בשתיים מתוכננת התכנסות 'המועצת', עוד לפני הבחירות; 'דגל התורה', וש"ס. ב'אגודת ישראל' לא דיווחו עד כה על התכנסות 'המועצת', על אף שהפכה בשנים האחרונות לדומיננטית ומעורבת מאוד. מסתבר שדווקא במפלגה הוותיקה, כינוס הרבנים לאשר את רשימת הח"כים - אינו נדרש.

המפלגות כולן נערכות במרץ לקראת הבחירות לכנסת ה-21 שייערכו בעוד 51 ימים, וביתר שאת לקראת סוף השבוע, מועד הגשת הרשימות האחרון - ביום חמישי בשעה 22:00 בלילה.

הערב (ראשון) תתכנס מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' לישיבה בבית 'דגל התורה' בבני ברק כדי לבחור את רשימת נציגי המפלגה שיתמודדו במסגרת רשימת 'יהדות התורה'.

על פי המסתמן ובאם לא יהיו שינויים דרמטיים, לאחר משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, ישובצו יצחק פינדרוס - מועמד המפלגה לראשות עיריית אלעד שנפסל על-ידי בית המשפט, ולאחריו, במקום החמישי, אליהו ברוכי, נציג המפלגה בעיריית פתח תקווה.

בנוסף, ישובץ נציג 'דגל התורה' בטבריה, דוד אוחנה, במקום השישי ברשימה. בכיר בתנועה אומר כי המשמעות של המינוי הוא פורמלי בלבד ונועד בעיקר לייצוג תדמיתי עבור בני התורה הספרדים המשתייכים ל'דגל'.

ל'כיכר השבת' נודע כי בתום כינוס מועצת גדולי התורה הערב (ראשון) יחלו הנציגים בהתארגנות לכינוס גדול בו יטלו חלק חברי המועצות ונציגי המפלגה מכל רחבי הארץ שייערך ככל הנראה כבר בשבוע הבא.

בכיר ב'דגל' אומר ל'כיכר השבת' כי נציג ספרדי שובץ תמיד בעשירייה הראשונה של המפלגה, כאשר בפעם הקודמת היה זה שמעון חדד. לדברי הבכיר, הצד השווה בין ברוכי לאוחנה זה התמודדותם עם ראש עיר הנחשב בעייתי עבור המגזר החרדי, והצבתם בעשירייה הראשונה מהווה תגמול על כך.

הסיבה לכינוסה של 'המועצת הליטאית' לצורך אישור רשימת הח"כים היא העובדה שלפי תקנון המפלגה רק 'המועצת' אחראית על אישור וקביעת הרשימה לכנסת.

נציגי 'אגודת ישראל' בוועידה (צילום: משה גולדשטיין)

מצב דומה הוא בתנועת ש"ס, שם אמנם יו"ר המפלגה אריה דרעי יותר דומיננטי בהובלת התהליכים, אך בסופו של דבר, את רשימת הח"כים שיגבש, הוא יביא בפני מועצת חכמי התורה שתתכנס השבוע - כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת' - וזו תאשר ותחליט על סדר הרשימה הסופי.

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', דרעי מעוניין לבצע שינויים דרמטיים ברשימה אך מקורביו מצננים את ההתלהבות ואומרים כי דרעי חושש מזעזועים ערב הבחירות ולכן נראה כי מצב הרשימה הנוכחי יישאר פחות או יותר כפי שהוא, בצירוף חברים חדשים בהמשך הרשימה, בעיר צעירים, כאשר סיכוייו של מנכ"ל ש"ס ומנכ"ל רשת החינוך חיים ביטון להשתלב ברשימה - גבוהים.

לא כך המצב במפלגה החסידית, 'אגודת ישראל', שם מועצת גדולי התורה של המפלגה לא צפויה להתכנס ולא צפויה לקחת חלק בהחלטה על סדר הרשימה לכנסת.

הסיבה: תקנון המפלגה קובע כי צירי המפלגה הם אלו שקובעים מי יהיו הנציגים ברשימה לכנסת. והצירים, כפי שדווח כבר, עשו זאת במהלך ועידת 'אגודת ישראל' שהתכנסה בנתניה, שם הוחלט כי סדר הרשימה הוא: יעקב ליצמן, מאיר פרוש, יעקב טסלר וישראל אייכלר. השבוע, צפויה 'ועדת השמונה' להתכנס כדי לאשר את הרשימה הסופית.

יצוין כי ההחלטה על שיבוצו של ליצמן בראש הרשימה החסידית וממילא בראש רשימת 'יהדות התורה' התקבלה עוד בטרם נודע דבר החקירה בעניינו, ששוטפת את הכותרות מאז יום חמישי, אז נחקר בלהב 433 בחשד למעורבות בהשגת חוות דעת פסיכיאטרית לטובת המורה מלכה לייפר שברחה מאוסטרליה לישראל וחשודה בעבירות חמורות.

ליצמן, צפוי להיחקר השבוע שוב ולהישאל על מסכת הראיות שאספו החוקרים נגדו, מהן עולה החשד כי התערב לטובתה.

יצוין כי עדיין לא ברור האם בעקבות החקירה תישקל מחדש הצבתו בראשות רשימת 'יהדות התורה'.

כך נוצר מצב שבעוד מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' ומועצת חכמי התורה של ש"ס, הן הקובעות הרשמיות של סדר הרשימה של מפלגותיהן לכנסת, הרי שבסיעה החסידית, שם הפכה בשנים האחרונות 'המועצת' לדומיננטית ביותר, הרכב הרשימה נותר בידי צירי המפלגה ולא בידי האדמו"רים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר