היסטוריה ב'יזדים'

'מרביצי' בלויין: ראש ישיבת מאור התורה ב'שיעור השבועי'

כך נסגר מעגל הפרשייה הכאובה: כשלושה עשורים של נתק בינו לבין ש"ס, מאז הקמת ארגון 'מרביצי תורה ספרדים' בו הוא נטל חלק פעיל ובולט, התיישב הגר"א סאלים ליד ממשיכו של מרן זצוק"ל, בשיעור המיתולוגי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
המראה ההיסטורי בשיעור, אמש (וידאו: דר וסוחרת)

השלום הספרדי מהדורה נוספת: היסטוריה בשיעור השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, השיעור שיוסד על ידי מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל - ראש ישיבת 'מאור התורה' הגאון רבי אברהם סאלים, הגיע למסור את 'השיעור המקדים' לשיעורו של הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף.

כידוע, בתקופת המחלוקת בין גדולי התורה הליטאים לבין מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, לפני כשלושה עשורים, היה הגר"א סלים חלק מראשי הישיבות שהקימו את ארגון 'מרביצי תורה ספרדים', שהיוו את ראש החץ בפעילות נגד תנועת ש"ס ונגד מרן, ובכך נוצרה מתיחות בינו לבין מרן.

ההיסטוריה האישית בין מרן הגר"ע לבין הרב סלים, החלה לפני שני דורות, כאשר מרן למד בילדותו בתלמוד תורה 'בני ציון' אצל הגאון הצדיק רבי נתן סאלים זצ"ל, אביו של הגר"א, שהיה גיסו של מרן ראש הישיבה רבינו עזרא עטיה זצ"ל, ראש ישיבת 'פורת יוסף'.

כשנפטר הגר"ע עטייה, ביום יט אייר תש"ל, גיסו היה ראשון הסופדים - שלאחריו עלה מרן זצ"ל, שהיה גדול תלמידיו, להספיד.

בשנת תש"א, כשמרן הוציא לאור עולם את ספרו 'חזון עובדיה' אבלות כרך ג', הוא הדפיס בסופו את הספדו על רבו הגאון רבי נתן סאלים, ובסופו כתב: "ותהי זאת נחמתנו, כי השאיר אחריו בן תלמיד חכם, צדיק וישר, ונתקיים בו מה שאמרו חז"ל ''דוד שהניח בן הראוי למלוכה, לא נאמרה בו שכיבה'".

לאחר שנות הנתק והמתיחות, שכאמור החלו עם פעילותו של הרב סאלים בארגון 'מרביצי', נרשמה התקרבות מסוימת, כשמרן ישב 'שבעה' על בנו הגאון הגדול חכם יעקב יוסף זצ"ל, אז עלה הגר"א סאלים לנחמו. לאחר שנתבקש מרן לישיבה של מעלה נרשמה התקרבות נוספת.

כאמור, השיא נרשם אמש כאשר הגר"א סאלים מסר את השיעור המקדים לשיעורו של הראשון לציון הגר"י יוסף, כששני הרבנים מרעיפים שבחים זה על זה, ובכך נסגר המעגל של פרשייה כאובה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר