כל הפרטים

מיזם שידוכים חדש לבחורים ובחורות ליטאים

מצוקתם של אלפים מבני ובנות הציבור הליטאי, המשוועים לרגע בו יצעדו מתחת לחופה ויקימו בית בישראל, הובילוה להקמתו של מיזם חדשני, שיפעל מול השדכנים - בחינם (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

מיזם מאגר השידוכים הליטאי, שיאגד בתוכו את שמות כלל בחורי הישיבות ובנות הסמינרים, יוצא לדרך.

המיזם הראשוני, בו החל לפני יותר משנה ראש ישיבת 'יד אהרן' הגאון רבי יהושע אייכנשטיין, צבר כעת תאוצה בעקבות כינוס שהתקיים בימים האחרונים במעונו של ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי משה הלל הירש.

בכינוס זה הוחלט להשקיע בתוכנת מחשב מיוחדת, שנבנית בעצה אחת עם מי שהקים את ארגון השידוכים החסידי, הגאון רבי חיים שמרלר.

הארגון החדש צפוי להקים מערך של נציגים בכל ישיבה ליטאית בארץ, כמו גם נציגות בכל הסמינרים לבנות, ויאסוף נתונים בסיסיים על כלל בחורי הישיבות ובנות הסמינרים.

הגר"י אייכנשטיין (צילום ארכיון)

התוכנה תימסר לאנשי מקצוע, שהגרמ"ה הירש והגר"י אייכנשטיין סומכים עליהם, כאשר לכלל הציבור לא תהיה גישה לתוכנה, וזאת כמובן כדי לשמור על צנעת הפרט.

לפי התכנון, בחודשים הקרובים המיזם יקרום עור וגידים, כשבמקביל ייערכו קורסים לנציגים, ושדכנים העוסקים בתחום - כדי למקצע את הפרויקט.

יצוין, כי בידי הגר"י אייכנשטיין ישנו כבר עכשיו 'ספר' של כ-600 עמודים מלאים בשמות ופרטים על אלפי בני ישיבות ובנות סמינרים המצפים לזיווגם.

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

"מאות ואלפי בנות מצוינות יושבות בביתן ומייחלות בתחינתן ותפילתן לזיווגם המתאים לבניית בית ישראל, ומאידך ישנם מאות ואלפי בחורים מצוינים, בהיקף קטן יותר, שגם הם מייחלים למצוא את זיווגם, וככל שעובר הזמן הריחוק מהישיבות והסמינרים אינו משפיע כבעבר, ומכך נגרם לאלו נזק וצער גדול - ולא פחות מכך להוריהם שמשוועים להכניסם לחופתם בשמחה ובטוב לבב" אמר הגר"י אייכנשטיין באסיפה.

יצוין, כי ארגון 'הגפן' הפועל בציבור החסידי כבר החל לאחרונה לעסוק גם בציבור הליטאי, וכעת המחלקה הליטאית בארגון הגפן של הגר"י שמרלר תעבור לארגון החדש, המדובר, שיזם הגר"י אייכנשטיין.

תוכנת המחשב המיוחדת, של המיזם החדש, תופעל רק באמצעות קוד סודי, שתימסר לשדכנים ולשדכניות מוסמכים, ללא תשלום - וכל זה בברכת גדולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר